Alin Drăgulin, director ADI Ecoaqua: „Ne dorim un C.A. cât mai competent pentru buna gestionare a operatorului de apă, cât mai profesionist”

Directorul ADI Ecoaqua, Alin Drăgulin, ne-a răspuns la câteva întrebări privind modul în care s-a făcut selecţia candidaţilor pentru Consiliul de Administraţie (C.A.) al Ecoaqua SA, componenţa acestuia, şi a dorit să lămurească şi anumite acuzaţii referitoare la corectitudinea desfăşurării concursurilor.

Rep: În acest moment se desfăşoară procedura de selecţie pentru un economist în Consiliul de Administraţie al Ecoaqua. Când se va definitiva structura CA?

Alin Drăgulin: În urma acestei selecţii sperăm că se va definitiva această formulă. Precizez că 6 din cele 7 posturi de administratori ai societăţii sunt ocupate în momentul de faţă. Perioada de depunere a dosarelor pentru această nouă selecţie s-a încheiat, sunt cinci dosare depuse pentru acest post. La selecţia trecută am avut concurenţi pentru postul de economist dar, din nefericire, niciunul nu a depăşit calificativul minim, de aceea am fost nevoiţi să avem o nouă selecţie. Ne dorim un consiliu de administraţie cât mai competent pentru buna gestionare a operatorului de apă, cât mai profesionist.

Rep: Cât de profesionist consideraţi că este acest C.A.?

A.D.: Cred că o scurtă prezentare ar fi mai obiectivă. Aş începe cu inginerii:

Domnul Bică Ioan, preşedintele Consiliului de Administraţie al ECOAQUA CĂLĂRAŞI, este profesor universitar doctor, fost decan al Facultăţii de Hidrotehnică din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii, a lucrat în trecut la Banca Mondială, Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, consultant ştiinţific la Asociaţia Mondială a Apei (IWA), JPI Water Work Portugalia, a fost primul preşedinte al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului fiind de fapt întemeietorul acesteia în timpul guvernului Năstase. Are un număr impresionant de proiecte în domeniu, precum şi cărţi, studii de cercetare şi lucrări ştinţifice.

Domnul Popescu Vlăduţ,  doctor şi şef lucrări în cadrul Facultăţii de Hidrotehnică din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii, este implicat la proiectul Hidro Tarniţa, cea mai mare investiţie de după revoluţie, din România în domeniul hidrocentralelor, a predat ca şi cadru universitar în Liege-Belgia şi Hanoi-Vietnam. Din câte am înţeles, are de asemenea o altă realizare profesională importantă, realizarea infrastructurii de acumulare, alimentare cu apă şi canalizare pentru o regiune de 2 milioane de locuitori din Irak, precum şi alte proiecte în ţară şi străinătate.

Domnul Claudiu Iorgovici, fostul director al ECOAQUA SA,  are merite incotestabile în atragerea fondurilor din POS-ul de mediu ce au avut ca rezultat investiţiile de cca 80 milioane de euro în infrastructura de apă-canal efectuate în anii trecuţi, în CV-ul dumnealui găsindu-se mai multe experienţe în domeniul tehnic, precum şi în conducerea unor agenţi economici.

Domnul Zăvălaş Liviu a făcut parte din consiliul de administraţie anterior, are o bogată experienţă în conducere şi în domeniul serviciilor comunitare de utilitate publică, a ocupat în trecut printre altele, funcţia de director şi preşedinte AGA ECOSAL SA Olteniţa. În acest moment este consilier superior în cadrul Primăriei Municipiului Olteniţa.

Ocupant al postului de administrator, profesia jurist este doamna  Burlacu Lauriana avocat asociat la SCPA Burlacu&Partenerii, Baroul Bucureşti,  având o experienţă de peste zece ani în profesia dumneaei.

Postul de administrator, specialist în resurse umane este ocupat de domnul Voican Alexandru, fost director resurse umane la SIDERCA SA, are de asemenea o bogată experienţă şi calificare în acest domeniu.

CV-urile administratorilor sunt de altfel publice pe www.ecoaqua.ro. Cred că descrierea anterioară vorbeşte de la sine. De asemenea pe lista scurtă mai sunt persoane cu o bogată pregătire profesională, iar în cazul în care va exista o situaţie care să necesite completarea consiliului de administraţie, acţionarii au alternative viabile.

Rep: Cât de transparent s-a organizat concursul pentru posturile din CA? Au existat anumite acuzaţii în spaţiul public privind selecţia. Cum le comentaţi?

A.D. La selecţia trecută am avut un număr de 24 de candidaţi pentru cele 7 posturi, trei trepte de evaluare şi eliminare, în urma cărora am alcătuit lista scurtă finală pe care am prezentat-o acţionatilor ECOAQUA SA în vederea numirii administratorilor. A existat comunicare cu fiecare concurent în parte, respectându-se regimul de confidenţialitate, nu a existat vreo contestaţie sau solicitare de clarificare din partea vreunui candidat. Totodată, comisia a luat deciziile în baza prevederilor legale, a cerinţelor existente, evitând eliminarea concurenţior din motive birocratice, oferind de fiecare dată când s-a impus, fără discriminare, termene pentru completarea dosarelor, aducerea unor clarificări şi flexibilitate în stabilirea datelor pentru interviu iar când a fost nevoie, a recurs la deplasarea în alte localităţi (Olteniţa şi Bucureşti).

Menţionez totodată că toate deciziile, adresele, toţii paşii evaluării au fost avizaţi de un expert, o firmă cu o vastă experienţă în domeniul recrutărilor, atât la nivelul companiiilor de stat cât şi la nivelul companiilor private. Expertul respectiv a condus interviul pe partea de evaluare abilitărţilor de tip resurse umane – recrutare administrator, ponderea punctajului acordat de acesta fiind de 50% pe acestă zonă.

Numărul mare de înscrieri a fost rezultatul unei campanii masive de mediatizare la nivel naţional şi local, în presa scrisă, radio, televiziune, în spaţiul virtual şi în Monitorul Oficial. Am avut participanţi din Bucureşti, Călăraşi, Constanţa, Olteniţa, Urziceni, Dorobanţu.

Cele două runde de interviuri, primul având o durată de 17 ore, au fost înregistrate şi sunt arhivate. La interviuri au participat toţi cei 18 candidaţi selectaţi pentru această fază, în baza unui program riguros întocmit.

Posibilele acuze despre care vorbiţi sunt, cu siguranţă nefondate, nu am ce să comentez suplimentar. Totuşi, din dorinţa de a ne perfecţiona, mi-aş dori să cunosc situaţii de astfel de selecţii efectuate în ţară sau la nivel local cu rezultate calitative şi cantitative superioare celei făcute de ADI ECOAQUA.

Rep: Cum s-a ajuns ca de la 2 posturi de inginer, câte erau stabilite iniţial, să se ajungă la 4?

A.D.:Au fost două constrângeri care au dus la această situaţie. Prima a fost aceea că în urma selecţiei cele două posturi de economist nu au fost ocupate, iar comisia a propus ca unul dintre posturi să fie transformat în inginer iar pentru celălalt să se reia selecţia. Adunarea Generală a asociaţiei a acceptat propunerea, aşa s-a ajuns la formula cu 3 ingineri. A doua a fost aceea că legea obligă ca în structura consiliului de administraţie să fie maxim un funcţionar al instituţiilor publice. Funcţionarul a fost ales din rândul inginerilor, de aceea nu s-au putut completa nici cele două locuri de jurist, doar unul dintre cei trei aflaţi pe listă aflându-se în situaţia de a nu fi restricţionat de această prevedere. La iniţiativa reprezentantului C.L Olteniţa, în baza rezultatului votului din AG a Acţionarilor ECOAQUA SA, s-a propus extinderea la o formulă cu 4 ingineri. AG a Asociaţilor ADI ECOAQUA a acceptat propunerea, ajungându-se la formula finală de 4 ingineri. Ţin să precizez că pentru cele două posturi de inginer, au aplicat 11 persoane din care 10 s-au calificat pentru proba de interviu şi 8 pe lista scurtă finală, primii 5 în clasamentul general evaluat fiind de profesie ingineri. Putem spune că a fost o concurenţă mai mare, iar acţionarii au avut alternative mai mari la acestă secţiune profesională.

Rep: Are politicul vreun amestec în modul de selecţie al candidaţilor?

A.D.: Conform declaraţiilor depuse la comisie, niciunul dintre candidaţi nu are sau a avut expunere politică sau sindicală. Eu mă pot pronunţa referitor la activitatea de evaluare iar aici pot să garantez că nu a existat niciun fel de amestec. Referitor la votul final din A.G. a acţionarilor ECOAQUA SA, nu este atributul meu de a comenta deciziile celor implicaţi. Nu pot să nu remarc că votul a respectat în mare rezultatul evaluării. Referitor la activitatea viitoare a consiliului, mă îndoiesc că persoane care au astfel de realizări personale, o aşa carieră şi pregătire profesională ar putea fi influenţate sau constrânse în vreun fel.

Raspunde

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Va rugam introduceti caracterele de verificare

Citește articolul precedent:
Senator PNL Răducu Filipescu: „Nu suntem de acord cu trecerea Inspecţiei Judiciare la Ministerul Justiţiei”

Senatorul PNL Răducu Filipescu a declarat, la finalul săptămânii trecute, că formaţiunea din care face parte contestă decizia de a...

Închide