Activitatea AJOFM Călăraşi în contextul noilor măsuri aprobate de guvern privind piaţa muncii

În situaţia nou creată pe piaţa muncii de pandemia COVID-19, tot mai mulţi angajatori s-au confruntat si se confruntă, în această perioadă, cu reducerea drastică a activităţii, care le-a afectat si încă le afectează stabilitatea financiară şi implicit posibilitatea de a plăti salariile angajaţilor. În acest context, au fost adoptate o serie de măsuri prin care statul a susţinut din bugetul asigurărilor pentru şomaj plata indemnizaţiei aferentă şomajului tehnic pentru angajaţii firmelor afectate de pandemie, însă în limita a 75% din salariul mediu brut pe economie, pentru două categorii de angajatori: cei afectaţi direct de instituirea stării de urgenţă şi cei afectaţi indirect, care îşi reduc activitatea, precum si alte măsuri active de sprijin imediat pentru angajatori, în vederea reluării şi impulsionării activităţii economice şi menţinerii forţei de muncă.

Aceste măsuri au fost adoptate de Guvern, astfel încât impactul negativ asupra evoluţiei înregistrate pe piaţa muncii să fie unul cât mai redus, în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, prin stimularea angajatorilor de a încadra în muncă persoane care au împlinit vârsta de 50 de ani ale căror contracte individuale de muncă au încetat în perioada stării de urgenţă sau a stării de alertă, precum şi tineri cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi 29 de ani, categorii pentru care inserţia/reinserţia pe piaţa muncii este mai dificil de realizat.

Activitatea AJOFM Călăraşi a fost multiplicată şi extrem de intensă, atât în starea de urgenţă cât şi în starea de alertă, plecând de la creşterea înregistrărilor, persoanelor în căutarea unui loc de muncă (şomeri indemnizaţi sau neindemnizaţi) în evidenţele agenţiei şi până la implementarea noilor măsuri de sprijin adoptate de Guvern. Echipa AJOFM Călăraşi a asigurat în această perioadă, implementarea extrem de rapidă a măsurilor de sprijin oferite angajatorilor iar primele plăţi au fost efectuate în cel mai scurt timp de la primirea documentelor în evidenţele agenţiei.

Astfel, AJOFM Călăraşi a verificat şi procesat până la acest moment:

  • Aproximativ 2.500 cereri pentru plata indemnizaţiei privind întreruperea temporară a activităţii potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (somaj tehnic), cu plăţi în valoare de aproximativ 15.300.000 lei;
  • Aproximativ 800 cereri pentru decontarea unei părţi din salariu, reprezentând 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut, angajaţilor care au avut o durată a suspendării contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgenţă sau de alertă şi au beneficiat de indemnizaţiile prevăzute de art. XI şi XV din OUG nr.30/2020, conf. art. 52 alin. (1) lit. c) şi art. 53 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu plăţi in valoare de aproximativ 5.500.000 lei;
  • aproximativ 100 cereri pentru decontarea indemnizaţiei conform Legii nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, cu plăţi în valoare de 300.000 lei.

Urmează, însă, o nouă etapă în stimularea pieţei muncii, în sensul păstrării locurilor de muncă, prin intermediul celor mai recente măsuri adoptate de Guvern: kurzarbeit – timp flexibil de muncă, sprijin pentru zilieri, sprijin pentru lucrătorii sezonieri, sprijin pentru telesalariaţi.

Aşadar, măsurile pentru care pot aplica angajatorii în această perioadă vor trebui analizate şi aplicate de la caz la caz, în funcţie de situaţia particulară a fiecărei companii, de relaţia curentă cu angajaţii şi de gravitatea situaţiei create de pandemie.

Raspunde

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Va rugam introduceti caracterele de verificare

Citește articolul precedent:
Anunț finalizare proiect „Achiziția de echipamente și dotări în cadrul societății CARTARE AGROCHIMICA SRL”

  Societatea CARTARE AGROCHIMICA SRL anunță finalizarea activităților proiectului cu titlul „Achizitia de echipamente si dotari in cadrul societatii CARTARE...

Închide