Drumurile județene DJ 201B, DJ 305 și DJ 313 vor fi modernizate de CJ Călărași

În ședinta extraordinară de ieri a Consiliului Județean Călărași a fost aprobată documentaţia tehnico-economică a obiectivului de investiţie „Modernizarea şi reabilitarea drumurilor județene DJ 201B, DJ 305 și DJ 313.

1.DJ 201B tronson DN31 – Ulmeni – Lunca (Ostrovu) – Frăsinet km 49+730 – km 81+290

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din drumul județean DJ303, în localitatea Frăsinet (la km 49+730 al DJ201B) și se termina în DN31 (km 52+300 al DN31) la km 78+505 al DJ201B.

Lungimea măsurată, în conformitate cu studiile topografie, este de 28,775 km.

2. DJ 305 tronson Lunca (Ostrovu) – Lehliu Sat – Săpunari km 0+000 – km 33+529

Tronsonul începe din drumul județean 201B (la km 54+720 al DJ201B) de la km 0+000 cu o intersecție neamenajată, apoi traversează localitățile Valea Presnei, Gurbănești, se intersectează cu DJ303, trece prin localitatea Fântâna Doamnei, traversează Autostrada A2 și magistrala de cale ferată București – Constanța ajungând în localitățile Nicolae Bălcescu și Paicu.

Se intersectează cu DN3 la Lehliu și se termină în localitatea Săpunari la km 33+270 în intersecția cu DJ313 (km 28+700 al DJ313).

Lungimea astfel măsurată în studiile topografice este de 33,270 km.

3. DJ 313 tronson Săpunari – limită județ Ialomița km 28+700 – km 30+500

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din intersecția cu drumul județean DJ 305 în localitatea Săpunari de la km 28+700, trece prin localitatea Săpunari, și se termină la limita cu județul Ialomița la km 30+500.

Lungimea astfel măsurată în studiile topografie este de 1,800 km.

Modernizarea și reabilitarea acestor drumuri conduc la fluidizarea traficului în localitățile pe care le traversează, reducerea timpului de transport, reducerea emisiilor de noxe, praf si a poluării sonore, circulația în condiţii de siguranţă în intravilanul localităților.

Pentru scurgerea apelor se vor lua măsuri pentru reabilitarea podețelor existente, se vor înlocui cele existente și degradate sau cu deschidere insuficientă cu podețe noi din elemente prefabricate de tip „P2”, „C2” sau tubulare.

Se vor realiza podețe tubulare cu diametrul de 500 mm la drumurile laterale și cu diametrul de 300 mm la intrările în curți. Se vor realiza șanțuri/rigole de beton în intravilanul localităților străbătute și șanțuri de pământ în afara lor.

În zonele în care apa băltește și nu există posibilitatea scurgerii ei către un emisar – zonele de covată, se vor realiza foraje ce vor fi umplute cu material drenant pentru a mări gradul cu care sunt absorbite apele pluviale de către terenul natural și a nu se forma bălți.

Se va realiza un pod nou pentru a se evita un traseu foarte sinuos pe DJ 201B la km 71+070.

Pentru siguranța circulației pe lângă semnalizarea în plan orizontal și în plan vertical se vor reface bornele kilometrice și hectometrice și se vor monta parapeți metalici pentru protecția participanților la trafic.

Se vor amenaja stații de autobuz în localități, parcari și platforme cântărire.

Valoarea totală a investiţiei este 115.623.952,47 lei la care se adaugă T.V.A, iar durata de realizare este de 40 de luni.

Raspunde

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Va rugam introduceti caracterele de verificare

Citește articolul precedent:
Anunț finalizare proiect „Achiziția de echipamente și dotări în cadrul societății CARTARE AGROCHIMICA SRL”

  Societatea CARTARE AGROCHIMICA SRL anunță finalizarea activităților proiectului cu titlul „Achizitia de echipamente si dotari in cadrul societatii CARTARE...

Închide