Feribotul de la Chiciu ar putea reintra în circulaţia transdunăreană anul acesta

Rodica Dohot. Feribotul cumpărat în 2006 de Consiliul Judeţean Călăraşi, cu aproape 600.000 de euro, nu mai funcţionează din 2011. Cu toate că reprezentanţii părţii române au făcut toate demersurile necesare funcţionării feribotului, acest lucru nu s-a realizat din cauza lipsei de colaborare din partea bulgarilor.

Linia de transport fluvial cu feribotul pe ruta Călăraşi – Silitra, dată în folosinţă în anul 2007, a funcţionat doar câteva luni, apoi, invocându-se diferite neînţelegeri între operatorii de transport de pe cele două maluri, totul s-a oprit.

În urmă cu 2 ani, bulgarii au anunţat rezilierea contractului de operare şi transport fluvial cu firma bulgărească şi că, până când se va organiza licitaţia pentru desemnarea unui nou transportator, firmei româneşti i se va permite să facă transportul pe Dunăre cu feribotul românesc.

Imediat după acest lucru, Consiliul Judeţean Călăraşi, în posesia căruia se află feribotul, a concesionat serviciile firmei Global Line, în urma unei licitaţii, firmă ce avea obligaţia, prin contract, să plătească anual, către Consiliul Judeţean Călăraşi o redevenţă de 241.570 euro. Durata concesionării fiind de 20 de ani, Consiliul Judeţean îşi făcuse calcule că va primi aproximativ 4,8 milioane de euro, în urma colaborării.

Feribotul însă, nu s-a mişcat nici sub conducerea firmei private, Global Line invocând neînţelegeri cu partea bulgară, ulterior contractul fiind reziliat.

În prezent, preşedintele Răducu Geoge Filipescu a declarat că, la Consiliul Judeţean Călăraşi s-au prezentat câteva firme interesate să preia platforma feribotului, în acest fel reluîndu-se şi activitatea de traversare a fluviului Dunărea.

„La ora actuală sunt trei firme care vor să îl ia, nu să îl cumpere, ci să îl activeze şi s-ar putea să îl închiriem foarte bine. Rămâne ca această licitaţie să se organizeze în perioada următoare, se lucrează la caietul de sarcini şi probabil într-o lună de zile demarăm licitaţia şi apoi vom vedea. Perioada de concesionare poate să fie de 1 an, 2, 5 sau 7. Un lucru important este faptul că s-a discutat cu firma Taoil, ce se ocupă cu fier vechi. Această firmă are nevoie de acea platformă, unde să poate să îşi încarce şi să îşi descarce fierul şi le-am spus să ia şi feribotul şi a zis că este ok. Le trebuie platforma, iau şi feribotul şi fac şi cursa. Ce vor face bulgarii nu ştiu, eu vreau să lucrez cu feribotul meu.”, a subliniat preşedintele Filipescu într-o conferinţă de presă.

 

Etichete:

Raspunde

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Va rugam introduceti caracterele de verificare

Citește articolul precedent:
Anunț finalizare proiect „Achiziția de echipamente și dotări în cadrul societății CARTARE AGROCHIMICA SRL”

  Societatea CARTARE AGROCHIMICA SRL anunță finalizarea activităților proiectului cu titlul „Achizitia de echipamente si dotari in cadrul societatii CARTARE...

Închide