sâmbătă, iulie 6, 2024
AcasăFAPT DIVERSOptimizarea SEO - Istorie pe scurt

Optimizarea SEO – Istorie pe scurt

- Advertisement -

Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) este un proces esential pentru cresterea vizibilitatii unui website in ochii motoarelor de cautare. De la inceputurile sale, SEO a evoluat semnificativ, adaptandu-se la schimbarile tehnologice si la algoritmii tot mai complecsi ai motoarelor de cautare. Unele practici sunt actuale si inca folosite astazi, in timp ce altele si-au pierdut eficienta chiar peste noapte!

Continua sa citesti daca vrei sa afli mai multe despre istoria procesului de optimizare SEO – de la inceputuri si pana in prezent!

optimizare SEO

Inceputurile SEO (1990-2000)

Optimizarea SEO a inceput odata cu aparitia primelor motoare de cautare in anii ’90. Atunci, motoarele de cautare, precum Yahoo! si AltaVista, utilizau algoritmi simpli pentru a clasifica paginile web.

Astfel, SEO avea in vederea exploatarea anumitor factori de baza, precum densitatea cuvintelor cheie si meta tag-urile. Specialistii de la acea vreme includeau cuvinte cheie in meta tag-uri si in textul paginilor pentru a se asigura ca site-urile lor erau indexate si clasate cat mai bine de motoarele de cautare.

O practica foarte des intalnita era „keyword stuffing”, care implica suprasaturarea paginilor web cu anumite cuvinte cheie, sacrificandu-se astfel din calitatea continutului. Aceasta tehnica era foarte eficienta deoarece algoritmii motoarelor de cautare functionau in baza unor principii simple, deloc complicate.

Dezvoltarea domeniului SEO (2000-2010)

Pe masura ce internetul a devenit din ce in ce mai popular, motoarele de cautare au inceput sa-si imbunatateasca algoritmii pentru a oferi rezultate mai relevante si mai calitative utilizatorilor.

Lansarea Google in 1998 a marcat o schimbare majora in procesul de optimizare SEO. Algoritmul PageRank al Google a inceput sa evalueze paginile web pe baza numarului si calitatii link-urilor care trimiteau catre ele. Acest aspect a incurajat dezvoltarea de strategii de link-building si crearea de continut de calitate.

Totodata, Google a inceput sa lanseze actualizari ale algoritmilor pentru a combate spam-ul si pentru a imbunatati relevanta rezultatelor oferite in SERPs. Actualizari precum Google Florida (2003) au penalizat website-urile care foloseau strategii black-hat de optimizare SEO, fortand specialistii sa adopte practici mai etice si orientate catre utilizator.

Perioada de maturitate a domeniului SEO (2010-2020)

In acest deceniu, SEO a devenit mai sofisticat si mult mai orientat catre utilizator. Motoarele de cautare au continuat sa-si imbunatateasca algoritmii, iar practicile de optimizare SEO s-au diversificat.

Optimizarea SEO a inceput astfel sa se concentreze mai mult pe crearea de continut de calitate si pe imbunatatirea experientei utilizatorului. Algoritmi precum Google Panda (2011) si Penguin (2012) au penalizat site-urile cu continut slab si strategii de link-building mai putin etice.

Datorita popularitatii in crestere a dispozitivelor mobile, Google a pus la punct actualizarea Mobilegeddon (2015), care favoriza site-urile optimizate pentru mobil. Acela a fost si momentul in care viteza de incarcare a paginilor a inceput sa devina un factor important de clasificare, reflectand importanta experientei utilizatorului.

SEO in era moderna (2020-prezent)

In prezent, optimizarea SEO este putin spus complexa, combinand aspecte tehnice, de continut, dar si de marketing digital.

Algoritmi precum Google RankBrain folosesc inteligenta artificiala si solutii de invatare automata pentru a intelege mai bine intentia utilizatorului si pentru a furniza rezultate mai relevante. Acest lucru a schimbat modul in care specalistii abordeaza procesul de optimizare SEO, punand accent pe intentia de cautare si pe relevanta contextuala.

Nu in ultimul rand, trebuie mentionat faptul ca Google pune tot mai mult accent pe EAT – expertiza, autoritate si incredere – in evaluarea calitatii unui website. Acest lucru inseamna ca optimizarea SEO nu se mai refera doar la aspecte tehnice, ci si la reputatia si credibilitatea surselor de continut.

In alte cuvinte, nu este usor sa tii pasul cu optimizarea SEO – deci ai nevoie de un expert alaturi, mai ales daca ai o afacere online. Mai bun decat un expert este un departament intreg SEO, departament pe care il poti gasi in cadrul agentiei The Markers – servicii de optimizare SEO de calitate superioara, pe baza unei strategii complet personalizate, perfecta pentru afacerea ta!

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite