marți, martie 11, 2025
AcasăFAPT DIVERS„DNA-ul este pe ştatul de plată al ARR?” – se întreabă Augustin...

„DNA-ul este pe ştatul de plată al ARR?” – se întreabă Augustin Hagiu, consultant în transporturi

- Advertisement -

Patru firme de transport persoane au organizat astăzi, 15 aprilie, o acţiune de protest în municipiul Călăraşi, acţiune ce a vizat modul fraudulos în care a fost organizată atribuirea publică în sistem electronic a curselor aferente traseului Bucureşti – Călăraşi cuprins în Programul de Transport Interjudeţean de Persoane prin Servicii Regulate 2013-2019 de către ARR.

În jur de 50 de persoane în peste 30 de microbuze şi autocare au manifestat împotriva unor decizii ale Autorităţii Rutiere Române din cadrul Ministerul Transporturilor care, conform transportatorilor călărăşeni, au avantajat fraudulos o societate din Bucureşti pe care ar fi ajutat-o să preia în totalitate traseul Bucureşti-Călăraşi. La cererea transportatorilor, la Călăraşi a venit şi Augustin Hagiu, consultant specialist în transporturi, care a făcut următoarele precizări cu privire la această acţiune.

„Un operator a câştigat prin uz de fals, invederând documente care nu aveau cum să stea la baza atribuirii, a câştigat traseele în mod ilegal. După ce le-a câştigat, evident că, s-a cerut dreptate din partea acestei asociaţii de la Călăraşi, domnii de la ARR au trimis operatorii de transport de aici către CNMSI care nu poate face nimic în această situaţie. Falsul şi uzul de fals cred că s-a făcut înainte de a avea loc atribuirea la Autoritatea Rutieră Română în momentul în care aceştia au introdus datele în sistem, de altfel printr-o adresă oficială ei îşi recunosc această eroare însă spun că nu pot face nimic pentru că nu este prerogativa Autorităţii Rutiere Române să acţioneze. Aici intervine, practic, încălcarea principiilor. De ce? Pentru că pe site-ul ARR-ului sunt speţe similare unde a intervenit această instituţie, a descalificat operatorii care câştigaseră în mod incorect licitaţia şi au oferit licenţele celor clasaţi pe locul II sau care aveau dreptul să primească aceste licenţe de traseu. Numai că în cazul Călăraşi, din punctul meu de vedere este greu să se mai facă acest lucru pentru că se pare că pixul nu mai este la îndemâna dânşilor, mai ales că sunt presionaţi şi controlaţi din alte părţi.”, spune Augustin Hagiu, prezent astăzi la Călărași, la acțiunea transportatorilor.

Acesta a adăugat că cea mai bună soluție pentru transportatorii călărășeni ar fi să intervină ministerul, pentru că dacă s-ar ajunge în instanță procesul s-ar prelungi foarte mult, fapt ce i-ar dezavantaja pe aceștia.

„Cel mai prost lucru pentru operatorii de la Călăraşi ar fi să se ajungă în instanţă, cel mai bun lucru ar fi să intervină ministrul să vadă de ce ARR-ul nu acţionează aşa cum a acţionat şi în alte cazuri similare, de ce nu se face ceea ce trebuie făcut şi anume să fie eliberate licenţele de traseu celor îndreptăţiţi să le primească. Dacă se ajunge în instanţă durează 3 ani de zile, iar locuitorii din Călăraşi vor avea parte de ,,servicii” aşa cum nu au mai avut niciodată. Probleme există şi la transmiterea de licenţe. Este pentru prima dată, cel puţin pentru mine de când mă ocup de transportul rutier, când asist la o astfel de manevră. Practic o firmă căreia instanţa i-a respins divizarea tocmai pentru faptul că avea datorii la stat să îşi mute sediul într-o casă părăsită undeva la marginea Bucureştiului, dar să reuşească să valorifice, în speţă cu firma câştigătoare, să valorifice o vechime pe traseu, o licenţă de traseu care nu îi aparţine decât pe o perioadă scurtă de timp, respectiv până la 30 aprilie curent. Problema aici este, licenţa nu este transmisibilă şi atunci nu înţeleg cum a putut Camera de Comerţ să facă o astfel de măgărie. Dar este clar, oamenii ăştia din instituţiile statului sunt cumpăraţi pe viaţă şi nu mai au nici un fel de principii de respectat. S-au depus contestaţii, răspunsurile primite sunt foarte interesante, practic, se pasează mortul dintr-o casă în alta, nimeni nu vrea să-l primească. Chiar lansez o întrebare publică: nu cumva DNA este pe ştatul de plată al ARR-ului? Pentru că mi se pare ciudat ceea ce se întâmplă. Chiar nu ştiu de ce este nevoie de milioane de euro sau sute de mii de euro pentru ca nişte oameni cinstiţi care oferă locuri de muncă să aibe parte de dreptate. Nu ştiu de ce este nevoie ca DNA să se sesizeze doar la cine ştie ce manevră de mare amploare? Aici este caz simplu pentru DNA. Se poate demonstra oricând ceea ce s-a întâmplat, nu trebuie decât să dorească să se facă acest lucru.”, a concluzionat Augustin Hagiu.

Mitingul de protest a început în jurul orei 10.30. Transportatorii au pornit marşul din faţa Autogării Orizont şi s-au oprit în faţa Prefecturii Călăraşi unde au avut discuţii cu oficialii prefecturii. Marşul s-a încheiat în jurul orei 12.30.

 

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite