Începând cu data de 9 septembrie 2014, UAT Municipiul Călăraşi implementează, în parteneriat cu AJVPS Călăraşi, proiectul cu titlul „Dunărea, forever” finanţat prin Programul Operaţional de Pescuit 2007-2013, în cadrul Măsurii 2.1.2 – Conservarea, valorificarea şi promovarea patrimoniului cultural şi natural, prin susţinerea activităţilor economice alternative, pentru creşterea atractivităţii zonei , Autoritatea de management fiind Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Valoarea totală a proiectului este de 461.164,00 lei inclusiv TVA din care valoarea finanţării nerambursabile – 352.100,00 lei.
Durata proiectului este de 12 luni, până la data de 08 septembrie 2015.
Obiectivul specifical proiectului consta în:
– încurajarea actorilor principali locali şi regionali care, prin participarea şi implicarea în desfăşurarea activităţilor, să contribuie la acţiunile de îmbunătăţire a economiei şi a mediului asumându-şi responsabilităţi în procesul de dezvoltare locală, să dezvolte activităţi economice cu dinamică socială desfăşurată în scopul îmbunatăţirii nivelului de trăi în zona pescăreasca;
– creşterea competitivităţii zonei prin identificarea de noi metode şi resurse;
promovarea atractivităţii zonei cu tradiţie piscicolă prin dezvoltarea de produse turistice în scopul creşterii atractivităţii zonei în care actioneazaFLAG-ul “Dunărea Călărăşeană”.
Grupul ţintă:
– populaţia Municipiului Călăraşi, a localităţilor riverane Dunării şi, în general, a celor participante la evenimentele organizate prin proiect;
– instituţii, operatori economici, societate civilă din zonă;
Beneficiarii finali:
-comunităţile participante prin reprezentanţi la activităţile proiectului;
-entitatiUnitati Administrativ Teritoriale participante;
-mediul de afaceri din domeniul pescuitului şi din mediile adiacente (turism, mass media, comerţ, etc.) din comunităţile prezente la activităţile proiectului;
-organizaţii participante la activităţile proiectului.
Rezultatele proiectului:
– 2 târguri cu specific pescăresc realizate, 2 work-shop-uri desfăşurate, campanii realizate, achiztii realizate;
– materiale şi acţiuni de promovare, informare şi publicitate a proiectulu realizate;
– documente de monitorizare şi evaluare a proiectului întocmit;
– raport de audit privind implementarea proiectului întocmit.