Rodica Zaharia. Managerul Centrului Cultural Judeţean Călăraşi, Alina Jipa, a vorbit recent, în cadrul unei conferinţe de presă, despre organigrama instituţiei pe care o conduce, în contextul în care au existat discuţii că sunt foarte multe persoane angajate în instituţie care nu au nicio activitate.
„Avem pe organigramă, aşa cum am preluat-o, 41 de posturi dintre care 7 posturi sunt vacante, iar alte 6 posturi sunt cu jumătate de normă (aici sunt angajaţi instrumentiştii), efectiv doar 28 de posturi sunt întregi. Cele 28 de posturi sunt următoarele: 7 angajaţi la Cinema 3D, 4 la contabilitate, 2 şoferi, 4 muncitori, 6 pe cultural, 1 jurist, 1 resurse umane, 1 muncitor la ponton, 1 pe achiziţii şi managerul”, a precizat Alina Jipa.
Cu privire la partea de patrimoniu care, momentan se află tot în subordinea Centrului Cultural Judeţean Călăraşi, Alina Jipa a menţionat:
„În ceea ce priveşte patrimoniul, aşa cum am preluat eu, pot să spun că aici sunt următoarele: pontonul, Centrul de Afaceri, terenul aferent clădirilor, spitalul TBC, spitalul din Gurbăneşti, punctul de trecere frontieră, terenul aferent Centrului Cultural „Barbu Ştirbei”, teren Centru de Dezinsecţie. Funcţional este acum punctul de trecere a frontierei, clădirea care este acum închiriată, o parte la BRCT şi o parte la Poliţia de Frontieră, Iar Centrul de Afaceri îl închiriem doar atunci când avem cereri. Toate acestea trebuiesc întreţinute, energie, căldură, pază şi asta o facem cu cei patru muncitori, patru pentru toate clădirile.”
De altfel, chiar preşedintele CJC Călăraşi, Răducu Filipescu, a spus că se intenţionează reînfiinţarea unei Direcţii de Patrimoniu în cadrul Consiliului Judeţean, întrucât s-a aglomerat prea mult CCJ. Alin Jipa este de părere că odată cu înfiinţarea acestei direcţii, treburile s-ar simplifica, în mare măsură, pe partea culturală, ceea ce ar permite o mai mare plecare către domeniile care au fost exploatate mai puţin.
„Tot ce înseamnă structură, organigramă, tot , trece prin Consiliu. Şi eu mă tot gândesc, am tot vrut să modific toată organigrama, asta. Tot aştept să se facă Direcţia de Patrimoniu, după ce se termină cu Direcţia de Patrimoniu nu mai am nicio problemă. Rămânem cu 10-15 oameni şi simplificăm, nu ştiu exact. Nici nu ştiu ce componenţă va avea Direcţia de Patrimoniu, dar am înţeles că o să se autofinanţeze. Probabil se vor vinde terenurile cu spitalele că sunt nişte spitale dezafectate, noi avem obligaţia să le conservăm. E grav, dar poate le face cineva ceva. Le treci în privat, faci un cămin de bătrâni, faci ceva cu ele că au şi foarte mult teren. Ştiu că la un moment dat a fost cineva interesat de un parteneriat public-privat pentru un cămin de bătrâni tocmai pentru că are mult teren şi poţi să faci şi un parc, se pretează la aşa ceva. Mi se pare că cel de la Gurbăneşti. Oricum, noi, CCJ, chiar nu stăm deloc. Eu am pus altfel problema la început, când am venit din privat la bugetar. Când lucrezi în sistemul bugetar priveşti cu totul diferit lucrurile din domeniul privat. Eu prima data când am început să vând bilete, am spus trebuie să măresc preţul biletului pentru că trebuie să-mi rămână şi mie ceva, gândeam la momentul ăla. A venit un director dintr-un judeţ şi mi-a spus din cultură nu se fac bani, cultura mănâncă bani”, a mai adăugat managerul CCJ Călăraşi, Alina Jipa.