Domnule Ministru,
Am primit răspuns la interpelarea pe care am înregistrat-ola Departamentulpentru Relaţia cu Parlamentul cu numărul 8175/DRP din data de 22 septembrie 2015 şi, vă mărturisesc, am fost efectiv şocată, dar şi profund dezamăgită de modul în care înţelegeţi dumneavoastră să răspundeţi la aceste interpelări.
Domnule ministru, poate nu am reuşit eu să mă fac bine înţeleasă, ori dumneavoastră aţi făcut o uriaşă eroare crezând că v-am trimis, aşa, o scrisoare în nume personal la care aşteptam să văd dacă-mi răspundeţi şi atât! Nu, domnule ministru, mesajul pe care vi l-am transmis este profund legat de una dintre cele mai dramatice situaţii existente, la nivelul transportului rutier din România, în acest moment! O problemă care afectează, anual, sute de mii, dacă nu milioane de români- în condiţiile în care îi luăm în calcul şi pe turiştii care vin din nordul ţării şi pentru a intra pe Autostrada Soarelui, trebuie să treacă pela Drajna. Dacănu aveţi consilieri care să trateze cu seriozitate această temă, vă invit la un experiment foarte simplu- intraţi, domnule ministru, pe Google! Scrieţi acolo „barieră Drajna” şi veţi avea impresia că acesta este unul dintre obiectivele presei din toată zona de est a României! Vă citez eu, o serie de titluri, aparţinând publicaţiilor din mai toate judeţele din estul României: „Barierea dela Drajna-o bătaie de joc!…”, „Bariera dela Drajnaeste un coşmar pentru participanţii în trafic!…”, „Bariera dela Drajna-o nesimţire generalizată!”, „Pod rutier peste calea feratăla Drajna-la sfântul aşteaptă!…”, „Drajna… nesimţire fără bariere!…”, „Bariera Drajna- o coadă mică… puţin cam mare!”, „Circulaţia în zona Drajna, încurcată de o barieră!”, „Şoferii sunt disperaţi!”. Ajungându-se până acolo încât, efectiv, cineva a realizat o… ODĂ PENTRU BARIERA DELA DRAJNA! Pe Youtube sunt numeroase filmări, ale multor şoferi care au ajuns în pragul disperării aşteptând până la 40 de minute să treacă acea cale ferată! Toate sunt extrase din titlurile unor articole publicate de ziare din mai toată zona de est a României, deşi în timpul verii se întâlnesc cu acest coşmar şi cei care vin şi din alte părţi, puşi în situaţia de a aştepta, zeci de minute, într-o bătaie de joc, într-adevăr, generalizată!
Aceasta este situaţia şi, repet, v-am prezentat-o în numele milioanelor de cetăţeni care ajung, măcar o dată pe an, într-o aşteptare fără sfârşit!… Aşteptam, la rândul meu, din partea dumneavoastră, domnule ministru, nişte precizări foarte necesare şi extrem de importante pe care să le adresaţi milioanelor de oameni interesaţi de această situaţie! Adică nişte obiective concrete, cu nişte termene: Până la data… vom lua decizia dacă ne apucăm de lucru pentru o eventuală pasarelă… între perioada şi perioada sau până la data… se va face studiul de fezabilitate… după care în perioada dintre anul şi anul vom porni la alocarea de fonduri, eventual şi în completare cu un proiect european, astfel încât până la data… să avem gata această pasarelă! Iar aici nu ne ducem până în… 2027, domnule ministru, pentru că situaţia este intolerabilă, incalificabilă, iar oamenii nu mai pot aştepta! Este o situaţie urgentă, asupra căreia dumneavoastră ar trebui (că doar cu asta se ocupă ministerul transporturilor, nu?) să stabiliţi care sunt priorităţile şi cum poate fi realizată, cât mai repede, o asemenea pasarelă, în condiţiile în care nu este vorba despre cine ştie ce mare investiţie, nu despre asta vorbim ci despre o biată pasarelă care să fie realizată în această zonă!
Mai mult decât atât, domnule ministru, ce aflu cu stupoare dintr-un ziar local? Că aceeaşi problemă v-a fost ridicată şi de Consiliul Judeţean Călăraşi, dar şi de Consiliul Judeţean Ialomiţa, iar răspunsul CNADNR a fost identic cu acela pe care mi l-aţi trimis şi mie! Răspunsurile astea le aveţi şablon, undeva, în calculator şi doar apăsaţi pe tastatură ca să scăpaţi de cei care vă solicită să rezolvaţi probleme? Eu cred că atribuţiunile dumneavoastră sunt mult mai concrete şi mai practice, cu atât mai mult cu cât dumneavoastră luaţi decizii pentru prioritizările din faţa CNADNR. Aşadar, în numele milioanelor de cetăţeni ai României care au o problemă reală, vă solicit, în termen legal, un răspuns real, un răspuns adevărat, un răspuns cu date concrete şi cu termene, pentru că oamenii s-au săturat să aştepte, nu numai la barieră!…
DEPUTAT PSRO CALARASI, MARIA DRAGOMIR