Începând cu 2013, la începutul Primăverii, Primăria Municipiului Călărași organizează „Sărbătoarea Primăverii”, eveniment la care sunt invitați să participe elevii din municipiu.
„Pentru ca începutul acestei primăveri să-l poată transforma în sărbătoare, municipiul Călăraşi şi-a propus ca acest eveniment, cu un buget la nivelul celui din anul precedent, respectiv 40.000 lei, să se desfăşoare în acelaşi cadru festiv, competitiv şi atractiv ca şi la celelalte trei ediţii anterioare. Spectacolul a devenit deja tradiţional în municipiul nostru şi, atât elevii, cadrele didactice, cât şi părinţii aşteaptă cu nerăbdare desfăşurarea lui. Dovada interesului o reprezintă însuşi numărul de 300-350 de elevi participanţi, în fiecare an, la acest eveniment.
Având în vedere faptul că Legea bugetului de stat pe anul 2017 nu a fost adoptată
cu cel puţin 3 zile înainte de expirarea exerciţiului bugetar, se aplică în continuare bugetele anului precedent, până la aprobarea noilor bugete, limitele lunare de cheltuieli neputând depăşi, de regulă, 1/12 din prevederile bugetelor anului precedent, cu excepţia cazurilor deosebite, temeinic justificate de către ordonatorii de credite sau, după caz, 1/12 din sumele propuse în proiectul de buget, în situaţia în care acestea sunt mai mici decât cele din anul precedent.
În bugetul propriu al municipiului pe anul 2016, pentru desfăşurarea diverselor evenimente din cursul anului, a fost alocată suma de 798.000 lei, din care 41.000 lei pentru „Sărbătoarea primăverii”.”
SĂRBĂTOAREA PRIMĂVERII – ediţia a V-a, 10 martie 2017
BUGETARE ESTIMATIVĂ A ACTIVITĂŢILOR EVENIMENTULUI
- locul de desfăşurare: sala de spectacole BARBU ŞTIRBEI din cadrul Centrului Cultural Judeţean;
- spectacolul va fi realizat cu participarea unităţilor de învăţământ din municipiul Călăraşi, în baza parteneriatului existent între Primăria Municipiului Călăraşi şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Călăraşi;
- număr de elevi estimat: 350 din maxim 22 unităţi de învăţământ;
- spectacolul se va desfăşura în sistem competitiv, cu acordarea de premii în urma votului spectatorilor;
- evenimentul se va organiza sub forma unei poveşti, cu participarea actorilor profesionişti în domeniul teatrului pentru copii (actori, costume, decoruri, materiale consumabile, etc);
Estimare de materiale necesare în suma totală, inclusiv TVA, de 40.000 lei, după cum urmează:
– afişe, diplome de participare, cartonaşe pentru votul în public: 4.000 lei;
– aranjamente flori naturale: 2.000 lei;
– premii acordate fiecărei unităţi de învăţământ participante: 12.500 lei;
– tricouri inscripţionate acordate participanţilor: 5.000 lei;
– 1 premiu de popularitate (mascota, etc.) desemnat de public: 1.000 lei;
– mascote mici (pentru fiecare participant): 4.500 lei;
– servicii de spectacol şi teatru: 10.000 lei;
– alte costuri: 1.000 lei.
Notă: cu posibilitatea modificărilor între linii dar cu încadrare în suma totală aprobată.