Mircea Brânduşă. Aurel Gazu se află în fruntea Primăriei Curcani deja de trei mandate, afirmând că este mulţumit în mare parte de modul în care s-a dezvoltat comuna pe care o conduce de când este primar, dar îşi doreşte să realizeze mai mult, pentru ca cetăţenii să fie cât mai mulţumiţi. În articolul de mai jos, Aurel Gazu oferă detalii interesante despre activitatea primărie, despre proiectele finalizate şi nu în ultimul rând, despre investiţiile prioritare pentru viitor.
Rep: Domnule primar care este starea economică, socială şi administrativă a comunei Curcani?
A.G.: Din punct de vedere economic, am stabilit bugetul local, unul mai bun comparativ cu cel de anul precedent. Nu există restanţe salariale, doar o mică întârziere a plăţii serviciilor către firma de salubrizare, sumă care, de comun acord, a fost eşalonată. La capitolul social, plata asistenţilor persoanelor cu dizabilităţi este în termen. La nivel de comună există câteva famili cu o situaţie precară, cărora primăria le asigură constant ajutoarele necesare. Administrativ, stăm bine, funcţionari competenţi, servicii prompte şi eficiente către locuitori.
Rep: Sunteţi mulţumit de modul în care s-a dezvoltat comuna Curcani de când vă aflaţi în fruntea administraţiei publice locale?
A.G.: În mare parte, da, sunt mulţumit. Însă, mi-aş fi dorit ca cetăţenii să beneficieze de toate utilităţile, dar asta este. Având în vedere faptul că atunci când am venit în primărie nu era mare lucru realizat, consider că într-o oarecare măsură s-au rezolvat foarte multe lucruri benefice comunităţii.
Rep: Pe parcursul acestui mandat, care sunt investiţiile finalizate?
A.G.: Din iunie 2016 şi până în prezent am reuşit să finalizăm următoarele proiecte, deosebit de importante pentru comunitate:
-Extindere reţea alimentare apă potabilă pe o lungime de 28 km;
-Înfiinţare celui de al 2-lea punct de lucru la gospodăria de apă potabilă, cu un rezervor pentru stocarea a 600 metri cubi apă;
-În prima etapă a programului de asfaltare a reţelei stradale s-au finalizat 13,5 km, ceea ce înseamnă aproximativ 70% din străzile comunale;
-Extinderea, reabilitarea şi modernizarea iluminatului public stradal, 100% cu tehnologie LED, ceea ce se va revedea în bugetul local;
-Reabilitarea şi modernizarea instituţiilor de învăţământ: la şcoala gimnazială nr.1, două corpuri de clădiri;
-Construire 2 grădiniţe cu program normal, una în incinta şcoli nr.1, cu 4 săli de curs şi una în incinta şcolii nr.2, cu 2 săli de curs.
Rep: Aveţi proiecte în desfăşurare? Care sunt acestea? În ce stadii se află?
A.G.: Cel mai avansat proiect existent prevede înfiinţare reţelei de canalizare pe o lungime de 18 km şi construire staţie epurare. Proiectul este finanţat prin PNDL 2 şi se află în stadiu de avizare. A fost efectuată licitaţia de atribuire a investiţiei şi s-a demarat procedura de obţinere a autorizaţiilor pentru demararea lucrărilor; Extindere şcoală gimnazială nr. 1 prin construire grupuri sanitare interioare, instalare centrală termică şi sistem siguranţă şi pază incendii, în execuţie 70%; Extindere, modernizare şi dotare şcoală nr. 2 prin construire două săli noi de cursuri, grupuri sanitare interioare, instalare centrală termică şi sistem siguranţă şi pază incendii, în execuţie 70%; Etapa a II-a pentru asfaltarea a 8 km străzi interes public local, în realizare proceduri tehnice; Înfiinţare 18 km reţea gaze naturale, SF aprobat, demersuri privind întocmire documentaţie tehnică; Înfiinţare dispensar uman, investişie nouă, prin PNDL 2, semnat contract finanţare, urmează procedura de atribuire lucrări; Reabilitare, modernizare, dotare cămin cultural, proiect prin CNI, SF întocmit, urmează procedura de finanţare şi atribuire lucrări.
Rep: Despre investitori care să creeze noi locuri de muncă, ce ne puteţi spune, domnule primar?
A.G.: Deja la noi în comună funcţionează, de aproximativ doi ani, SC STENTOR SRL, firmă olandeză, specializată în componente navale, care asigură 60 locuri de muncă locuitorilor şi are o cifră de afaceri de 4 milioane euro pe an, cu posibilitate de extindere pe încă 2,5 hectare. De asemenea, există şi două societăţi cu activitate agricolă, SC DONE GROUP SRL şi SC ARONIC SRL care asigură 30 locuri de muncă. În prezent există la nivel de discuţii primărie/ investitor, posibilitatea de înfiinţare a unui parc industrial în zona TCIF. În acest caz, primăria va asigura 5 ha teren, precum şi toate utilităţile necesare.
Rep: Domnule primar, despre viitor ce ne puteţi spune, ce intenţii aveţi, care sunt priorităţile pentru comunitate?
A.G.: Toate proiectele pe care le am în implementare, modernizare şcoli, asfaltare, înfiinţare canalizare, aducţiune gaze naturale, doresc să le continui şi să le finalizez în anii următori, deoarece îmi mai doresc încă un mandat de primar. Ştiu că unii oameni sunt încă nemulţumiţi de ce este în comună, dar le promit că, încetul cu încetul, vom face tot ce trebuie astfel încât comuna noastră să arate ca una europeană. În acest sens, în perioada 2020 – 2024, am ca priorităţi demararea următoarelor investiţii: Finalizare reţea distribuţie gaze naturale cu racordarea tuturor locuinţelor; Etapa a II-a a lucrărilor la reţeaua de canalizare pe o lungime de 10 km; Construirea a 36 km de alei pietonale pe ambele sensuri de mers; Construire sală sport; Reabilitare, modernizare şi dotare a parcului comunal.
Rep: Duminică sunt alegerile europarlamentare. Credeţi că PNL va ieşi învingător în comuna Curcani?
A.G.: Din câte cunosc, formaţiunea locală sprijinită de cei de la centru şi-au făcut bine treaba în campanie. Acum, rămâne să aprecieze acest lucru electoratul. Cum o va face, vom vedea duminică seara, la numărarea voturilor, Cred şi sper că PNL va câştiga la nivelul comunei noastre.
Rep: Ce le transmiteţi locuitorilor comunei Curcani?
A.G.: Multă sănătate şi să aibă în continuare încredere în echipa mea.