vineri, octombrie 25, 2024
AcasăCOMUNITATEPrimăria Dichiseni | Raportul primarului Iulian Radu

Primăria Dichiseni | Raportul primarului Iulian Radu

- Advertisement -

RAPORTUL ANUAL AL PRIMARULUI IULIAN RADU PRIVIND STAREA ECONOMICĂ, SOCIALĂ ȘI DE MEDIU A U.A.T. COMUNA DICHISENI

Informare privind situația economico-socială a comunei și stadiul executării obiectivelor propuse pe anul 2022

Conform art. 155, alin. 3, lit. a) O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, primarul trebuie să prezinte în primul trimestru al fiecărui an raportul de activitate: – raport ce pune la dispoziția cetățenilor date concrete despre activitatea desfășurată de executivul primăriei, modul cum au fost cheltuiți banii publici, duse la îndeplinit obiectivele propuse în anul anterior și rezolvate problemele comunității.

Conform datelor INS, populația Comunei Dichiseni este de 1641 locuitori (conform situației statistice inițiale, de la ultimul recensământ al populației), împărțiți în cele trei sate componente, respectiv: Coslogeni, Satnoieni, Dichiseni. Consiliul Local Dichiseni este compus din 11 consilieri, din care 8 consilieri reprezintă formațiunea politică PNL, 2 consilieri reprezintă formațiunea politică PSD și 1 consilier reprezintă formațiunea politică PER.

În anul 2022 Consiliul Local Dichiseni s-a întrunit în 18 de ședințe de Consiliul Local, din care: – 12 ședințe ordinare; 5 ședințe extraordinare; 1 ședință de validare consilier. Au fost elaborate un număr de 96 Hotărâri ale Consiliului Local, toate fiind la inițiativa primarului.

Consider că, pe tot parcursul anului Consiliul Local a avut o activitate intensă având în permanență în centrul atenției interesele și preocupările comunității locale. Apreciem faptul că în anul 2022 toți consilierii locali propuși pentru ”președinte de ședință”, si-au îndeplinit această atribuție fără a ne întâlni cu refuzul.

Pe tot parcursul anului 2022 a fost desfășurată de d-na secretar Petre Laura, care prin atribuțiile conferite de lege a depus eforturi pentru rezolvarea pe cât posibil a tuturor problemelor de secretariat, în paralel ocupându-se și de compartimentul juridic.

Activitatea de secretariat s-a axat pe:

Pregătirea ședințelor de Consiliul Local, gestionând documentele care decurg din activitatea consiliului. Indeplinirea procedurilor legale privind elaborarea proiectelor de hotărâre cu caracter normativ. Aducerea la cunoștință publică prin afișare și pe site-ul instituției a tuturor proceselor verbale de ședință , hotărârilor, deciziilor, dispozițiilor, etc. Participarea și sprijinirea comisiilor atunci când i s-a cerut la ședințele de comisii.

Rezolvarea în termen legal a scrisorilor, cererilor, reclamațiilor și a altor adrese transmise de diferite instituții. Asigurarea comunicării în termen, precum și aducerea la cunoștință publică a actelor normative emise de organele locale și centrale.

Comunicarea în termen a tuturor hotărârilor de Consiliul Local și dispozițiilor primarului către  Instituția Prefectului Călărași pentru exercitarea controlului de legalitate. Au fost emise un nr. de 170 dispoziții ale primarului comunei Dichiseni ce au fost avizate de legalitate de dna secretar;

A coordonat activitatile compartilentelor Registrul Agricol, Autoritate Tutelara, Strarea Civila, Asistenta Sociala, Cadastru, urbanism si amenajarea teritoriului; A acordat sprijin juridic sau tehnic celorlalte compartimente din aparatul de specialitate al primarului Comunei Dichiseni.

Activitatea juridică desfășurată împreună cu avocatul instituției a constat în:

Reprezentarea în fața instanțelor de judecată a problemelor, proceselor UAT Dichiseni. definitivarea și investirea sentințelor irevocabile; formularea de acțiuni în instanță, întâmpinări, apeluri și recursuri. Activitatea de reprezentare în fața instanțelor de judecată se desfășoară pe două planuri – existând procese în care instituția are calitatea de reclamant cât și procese în care instituția este citată în calitate de pârât.

De asemenea, au fost rezolvate cauze de autoritate tutelară. precum și consultanță în redactarea unor acțiuni în instanță a cetățenilor Comunei Dichiseni. punerea la dispoziția cetățenilor a documentelor necesare, formularelor tip și fișe deinformații publice întocmite cu serviciile din cadrul Primăriei în vederea obținerii actelor și documentelor necesare. preluarea, înregistrarea și răspunsul luării în debit a proceselor verbale de contravenții a persoanelor de pe raza Comunei Dichiseni și predarea către serviciul de taxe și impozite pentru

IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE – VENITURI

Pentru încasarea impozitelor și taxelor locale în anul 2022, s-au întocmit și înmânat un număr de 3.000 înștiințări de plată. Datorită situației epidemiologice la nivel național au fost emise 300 titluri executorii,somații sau popriri. Pentru introducerea corectă a datelor în programul de impozite și taxe, s-au întocmit un număr de 2.666 dosare fiscale, din care 2.535 dosare persoane fizice și 131 dosare persoane juridice, iar în program s-au înregistrat 3.100 contribuabili.

O problemă a rămas nerezolvată și în anul 2022, referitor la sistemul de evidență și încasare electronic. Dna Neagu Petria și dna Pipera Mariana au îndeplinitt funcția de Casier al Primăriei Dichiseni, iar în anul 2022 au fost întocmite 1.070 de foi de vărsământ pentru sumele încasate de serviciul de taxe și impozite și depuse la Trezoreria Călărași. s-a ocupat de ridicare pe bază de CEC a numerarului ce reprezintă: salarii, ajutor de încălzire, ajutor de înmormântare, cheltuieli, material, delegații, etc. chitanțe încasate – 2560; borderouri chitanțe/zile – 251; borderou predări – 138; amenzi luate în debit – 418; certificate fiscal eliberate – 425

FINANCIAR CONTABIL – CHELTUIELI

 La nivelul anului 2022, bugetul general al Comunei Dichiseni a fost de 6.835.477 lei, din care venituri proprii 2.619.273 lei. Cheltuielile de funcționare înregistrate în anul 2022, au fost de 4.077.316 lei și de dezvoltare  realizate de 731.860 lei.

Cheltuielile realizate se impart astfel:

FUNCȚIONARE: 2.129.703 lei – servicii publice generale; 615.109 lei – învățământ; 113.581 lei – cultură, recreere și religie; 998.049 lei – asigurări și asistență socială; 84.112 lei – locuințe, servicii și dezvoltare publică; 136.762 lei – protecția mediului, salubritate.

DEZVOLTARE: 101.039 lei – servicii publice generale; 17.775 lei– ordine publică și siguranță națională; 194.398 lei – învățământ ; 93.550 lei – cultură, recreere și religie; 147.138 lei – locuințe, servicii și dezvoltare publică; 177.960 lei – protecția  mediului, salubritate. La secțiunea de dezvoltare, ponderea o deține investiția ”Modernizare drumuri de interes local”, cu valoarea de 177.960 lei.

Pe parcursul anului 2022, au fost întocmite și prezentate la termen situațiile financiare lunare, trimestriale și anuale solicitate de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Călărași, Trezoreria Călărași, Consiliul Județean Călărași, Prefectura Calărași, Statistică. Au fost întocmite statele de salarii, situații recapitulative, ordine de plată, s-a întocmit bugetul inițial și 14 bugete rectificate de venituri și cheltuieli, au fost înregistrate elemente de activ, creanțe și datorii.

ACHIZIȚII PUBLICE Și IMPLEMENTARE PROIECTE

Se ocupă de fundamentarea și gestionarea eficientă a fondurilor alocate pentru realizarea obiectivelor de investiții finanțate de la bugetul local, bugetul de stat, fonduri europene propuse a se realiza. Această activitate a fost exercitată de aparatul de dra Mitea Andreea, consilier achiziții în acest compartiment.

Activitatea din acest compartiment este foarte complexă, necesită răbdare, pregătire profesională și atenție maximă.

În anul 2022 avem următoarele obiective de investiții și reparații: A început implementarea proiectului „Înființare rețea inteligentă de distribuție gaze naturale în Comunele Unirea, Jegălia și Dichiseni, Județul Călărași”.

A fost depusă și aprobată cererea de finanțare pentru proiectul „Înființare  rețea canalizare menajeră în Sat Dichiseni, Sat Coslogeni și Sat Satnoeni, înființare stație de epurare în Sat Dichiseni și racord energie electrică stație de epurare și stații de repompare, Comuna Dichiseni, Județul Călărași”.

A fost depusă și aprobată cererea de finanțare pentru proiectul „Achiziționare microbuze electrice în Comuna Unirea, Comuna Jegălia și Comuna Dichiseni, Județul Călărași”.

A fost depusă și aprobată cererea de finanțare pentru proiectul „Înființare centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Dichiseni, Județul Călărași”.

A fost depusă și aprobată cererea de finanțare pentru proiectul „Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în Comuna Dichiseni, Județul Călărași”.

Propuneri de proiecte pentru anul 2023, am ținut cont de cele propuse în dezbaterea publică privind  Strategia de dezvoltare locală 2021 – 2025, iar lista poate suporta modificări în funcție de necesitățile și oportunitățile locale, precum și cu propunerile de proiecte pe care doriți să le faceți, astfel: Se urmărește realizarea unui sistem de energie regenerabilă pentru consumul propriu al Comunei Dichiseni.

Se dorește reabilitarea, modernizarea și dotarea Grădiniței din Sat Satnoeni, Comuna Dichiseni. Se are în vedere depunerea unei cereri de finanțare pentru eficientizarea energetică a Școlii cu clasele I-VIII, Sat Dichiseni, Comuna Dichiseni.

ASISTENȚĂ SOCIALĂ

Serviciul de asistență social este un compartiment ce se află în subordinea Secretarului și  are rolul de a identifica și de a soluționa problemele sociale ale comunității, din domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum și a oricăror persoane aflate la nevoie, iar de acest compartiment se ocupă dna Mavrodin Cateluța. Întocmește dosare pentru acordarea ajutorului social, conform Legii nr. 416/2001, privind venitul minim garantat. În anul 2022, situația dosarelor de ajutor social a fost următoarea:

Acordări –  0  dosare; Modificări –  1  dosare; Suspendări – 3  dosare; Încetări –  1 dosare; Reluări – 1 dosar; În prezent sunt în plată 11 dosare. Întocmește dosare pentru alocații de stat,  în acest an acordându-se un număr de 14 alocații de stat, 8 indemnizații creștere copil, 8 cereri de stimulent creștere copil. Întocmește dosare pentru alocații de susținere a familiei pentru cei cu venituri mici.

În anul 2022, situația dosarelor de alocație de susținere a familiei a fost următoarea: Acordări –  9 dosare; Modificări –  8  dosare; Încetări –  11 dosare; În prezent sunt în plată – 33  dosare. Întocmește documentația privind acordarea ajutorului de înmormântare, ajutor de urgență, conform Legii 416/2001; în cursul anului 2022 au fost înregistrate 5 cazuri;

Întocmește anchete sociale la solicitarea: Persoanelor adulte cu handicap, pe plan local sunt un număr de 57 persoane încadrate cu gradul I de handicap, 46 persoane cu grad accentuat, 1 persoană cu grad mediu de handicap. Părinților care au copii cu vârsta 0-18 ani încadrați în grad de handicap, în anul 2022, 4 copii s-au prezentat la comisie.

La solicitarea judecătorilor, tribunalelor în diferite dosare, cum ar fi: divorț cu minori , exercitarea drepturilor părintești, stabilire domiciliu minor, tăgadă, paternitate, pensie întreținere, majorare pensie întreținere, contestație la executare, cerere de ajutor judiciar, instituire curatelă, etc.: 4 astfel de cazuri anchete sociale pentru beneficiarii ASF; 20 anchete sociale pentru beneficiarii VMG; 2 anchetă socială pentru alocațiile de stat (AJPIS); Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului pentru diferite categorii de persoane: 12 de anchete.

Copii instituționalizați, pe plan local avem 7 minori instituționalizați în plasament familial; Trimestrial raportăm către DGASPC Călărași situația copiilor a căror părinți sunt plecați în străinătate: 31 copii cu un părinte plecat în străinătate; 5 copii cu ambii părinți plecați în străinătate; 2 copii cu părinte unic susținător al familiei plecat în străinătate.

Anchete sociale s-au întocmit și pentru elevii care s-au încadrat în programele școlare: ”bani de liceu” – 2 cazuri și Burse Școlare – 6 cazuri. Întocmește dosare pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței, având în vedere dispozițiile Legea nr. 226/2021, privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece. În anul 2022 s-au primit un număr de 144 dosare în lunile octombrie și noiembrie, din care 9 au fost respinse.

La sfârșitul anului s-a făcut plata la beneficiari într-o singură tranșă. Întocmește documentația privind : Acordarea tichetelor sociale sub forma tichetelor de grădiniță, iar pentru anul 2022 au fost întocmite un nr.de 9 dosare pentru 10 copii eligibili. Întocmește documentația și distribuirea produselor POAD în 2 tranșe pentru beneficiarii de ASF, VMG și PH.

Întocmește lunar prestajul privind plata indemnizațiilor persoanelor cu handicap grav cu însoțitor și pentru plata ajutorului de încălzire a locuinței beneficiarilor de VMG sau altor persoane și pentru acordarea ajutorului de urgență (la nevoie). Verifică programul PatrimVen, administrat de ANAF, pentru toți beneficiarii de ASF, VMG și ajutor social cu privire la venituri și bunuri deținute.

Răspunde corespendenței cu alte instituții, persoane fizice sau persoane juridice în problem legate de asistență social sau autoritate tutelară. – este un compartiment funcțional al Primăriei Dichiseni, aflat în subordinea Secretarului. Activitatea se desfășoară de 2 persoane, dna Dinu Steluța-Camelia și dna Nistor Vasilica-Violeta, în paralel atât pe suport de hârtie, cât și electronic.

Ca o sinteză a activității registrului agricol pentru anul 2022, în cadrul compartimentului agricol, s-au eliberat: 350 adeverințe, la cererea cetățenilor pentru eliberarea și reînnoirea actelor de identitate; 95 adeverințe APIA către persoane fizice și juridice; 20 adeverințe pentru asistență social, privind constituirea și reînnoirea dosarelor de ajutor social și alocație de susținere; 153 adeverințe privind dosarele de încălzire; 20 adeverințe pentru Electrica; 40 adeverințe necesare pentru burse școlare și Programul ”Bani de liceu”; 90 adeverințe pentru unitățile de învățământ privind dosarele de rechizite școlare; 20 adeverințe pentru Notariat; 20 adeverințe pentru Registrul Comerțului; 50 adeverințe diverse.

S-au emis un număr de 15 atestate de producător noi și 5 carnete de comercializare noi; Au fost întocmite situațiile privitoare la eliberarea atestatelor de producător și a carnetelor de comercializare și a fost transmisă ANAF; A fost întocmit AGR.2A – suprafață neproductivă, balanța suprafețelor arabile și inventarierea culturilor semănate – toamna anului 2022; A fost întocmit AGR.2B – suprafețele recoltate și producția obținută – toamna anului 2022; S-a întocmit și s-a transmis către Direcția Generală de Statistică Călărași, situația societăților comerciale și a formelor asociative care desfășoară activități agricole pe raza comunei noastre; A fost întocmita SST( Situația Statistică a Terenurilor) la 31.dec.2022, de asemenea s-a întomit situația parcului de tractoare și mașini agricole la 31.dec.2022.

STAREA CIVILĂ

Se află în subordinea Secretarului și este o activitate exercitată în anul 2022, prin delegare de atribuții dnei Anghelescu Cristina.

Înregistrări nașteri: La nivelul compartimentului de stare civilă al comunei Dichiseni, în anul 2022 nu au fost înregistrate nașteri. Au fost eliberate 26 de certificate de naștere, la cererea persoanelor interesate și a altor primării în baza actelor de naștere aflate în păstrare în arhiva stării civile a comunei Dichiseni. Au fost transcrise 2 acte de naștere.

Înregistrări căsătorii: În anul 2022, au fost înregistrate 10 acte de căsătorie în dublu exemplar. Au fost eliberate 18 certificate de căsătorie duplicat, la cererea altor primării și a persoanelor interesate.

Înregistrări decese: În anul 2022 s-au înregistrat 24 acte de deces în dublu exemplar și au fost eliberate 16 de certificate deces duplicate, la cererea persoanelor interesate.

Înregistrări divorțuri: În anul 2022 nu au fost înregistrate divorțuri pe cale administrativă. În anul 2022 nu au fost înregistrate dosare de schimbare nume pe cale administrativă. În anul 2022 a fost înregistrat 1 dosar de modificare CNP înscris greșit. În anul 2022 au fost înregistrate  132 de mențiuni.

CADASTRU-URBANISM ȘI AMENAJAREA TERITORIULUI

Este un compartiment funcțional al Primăriei Dichiseni, aflat în subordinea Secretarului General. Activitatea este desfășurată de dl Zamfir Mihai având funcția de referent. În anul 2022 au fost eliberate  25 de certificate de urbanism, 13 autorizații de construire.

A fost încheiat 1 proces-verbal de sancționare contravențională privind construire cu încălcarea prevederilor Legii 50/1991 cu modificările și completările ulterioare, privind autorizarea executării lucrărilor de construire. Nu s-au încheiat procese verbale de sancționare contravențională privind construirea cu încălcarea prevederilor Legii 50/1991 cu modificările și completările ulterioare, privind autorizarea executării lucrărilor de construire.

S-au înregistrat 45 contracte de arendare și 18 acte adiționale ale contractelor de arendare. S-au înregistrat 33 de cereri privind vânzarea unor terenuri în extravilan, s-au întocmit și înaintat către Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Călărași, dosarele aferente cererilor de publicare a ofertei de vânzare în conformitate cu Legea 17/2014, privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan.

Pentru 33 de dosare, instituția noastră a eliberat adeverință de vânzare liberă, iar pentru diferența de 4 dosare, Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Călărași, a emis avize finale datorită faptului că arendașii și-au exercitat dreptul de preempțiune.

Comisia locală de fond funciar a emis o hotărâre pentru reconstituirea dreptului de proprietate privată asupra cimitirului Dichiseni, o hotărâre pentru respingerea cererrii unui revoluționar, precum și o hotărâre de revocare a unei poziții din Anexa 3 Dichiseni în vederea finalizării punerilor în posesie. A mai fost înaintată prefectului o propunere pentru atribuire teren intravilan.

ACTIVITATEA SANITARĂ, CULTURALĂ, RELIGIOASĂ, SPORTIVĂ ȘI ÎNVĂȚĂMÂNTUL

Primăria în calitate de partener a acestor instituții a sprijinit și participat activ în toate acțiunile intreprinse de acestea, material, financiar, precum și prezentă ori de câte ori ni s-a solicitat acest lucru. Consider că numai printr-o colaborare armonioasă pot fi realizate obiectivele propuse.

Prin acest raport, am prezentat activitatea desfășurată de Consiliul Local Dichiseni, aparatul de specialitate al Primarului, precum și proiectele în derulare și cele pe care dorim să le implementăm în continuare. Toate acestea sunt rezultatul unei munci susținute și responsabile, dovedind că avem o administrație publică locală eficientă și care lucrează în folosul cetățeanului.

Vă mulțumesc tuturor pentru sprijinul pe care mi l-ați acordat în anul 2022, împreună reușind să asigurăm speranța unor condiții de viață și civilizație mai bune locuitorilor Comunei Dichiseni.

Primar Dichiseni,

Ing. IULIAN RADU

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite