Deşi au testat piaţa din municipiul Călăraşi şi chiar au purtat o serie de discuţii cu autorităţile locale pentru identificarea unei zone pentru deschiderea unui supermarket, nemţii de la Lidl au renunţat momentan la intenţie, după ce un proprietar al unei suprafeţe de teren din interiorul Bazarului le-a cerut nici mai mult nici mai puţin de 1 milion de euro.
Primarul municipiului, Daniel Ştefan Drăgulin, a declarat în repetate rânduri că a încercat să le pună la dispoziţie o altă suprafaţă de teren, una dintre variante fiind Piaţa Mare, însă reprezentanţii Lidl nu au mai dat niciun semn.
Cu 57.000 de locuitori, Călăraşiul nu a fost atractiv pentru Lidl, în schimb, retailerul german va deschide un nou magazin în Urziceni, judeţul Ialomiţa, un oraş cu mai puţin de 20.000 de locuitori, unde se va bate cu Penny Market şi Profi, conform zf.ro. Compania se va aşeza în coasta rivalilor direcţi de la Penny Market, sigla fiind deja pusă pe magazin, iar muncitorii anunţând ca termen de finalizare a lucrărilor luna septembrie.
Germanii, intraţi pe piaţa locală după preluarea celor 107 magazine ale lanţului Plus Discount, au mizat pe o expansiune agresivă, deschizând magazine atât în oraşele mari, cât şi în cele cu sub 30.000 de locuitori. Investiţia într-o unitate deschisă de la zero ce include şi preţul terenului este de circa un milion de euro, potrivit estimărilor ZF.