duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăACTUALITATECarapidis:„Fenechiu este capul corupţiei din Ministerul Transporturilor”

Carapidis:„Fenechiu este capul corupţiei din Ministerul Transporturilor”

- Advertisement -

Alt miting de anvergură al transportatorilor călărăşeni. Dan Carapidis, administratorul firmei Tudan, acuză:  „Fenechiu este capul corupţiei din Ministerul Transporturilor”

Rodica Dohot. Peste 50 de autobuze, microbuze şi turisme au fost mobilizate la mitingul organizat în cursul zilei de marţi, 16 iulie, organizat de transportatorii călărăşeni, ce reclamă modul fraudulos în care în care a fost organizată atribuirea publică în sistem electronic a curselor aferente traseului Bucureşti – Călăraşi, traseu cuprins în Programul de Transport.

Dan Carapidis, reprezentantul transportatorilor călărăşeni a declarat că motivul acestui protest este faptul că ARR-ul a emis unui alt transportator licenţe de transport peste licenţele firmelor călărăşene pentru aceleaşi trasee şi grafice de circulaţie.

„În februarie curent am primit licenţele de transport pe traseul Bucureşti – Călăraşi, pentru cursele zilnice, valabile până în 2019. Se făcuse deja un pas înainte. După 2 luni de zile s-au făcut 2 paşi înapoi pentru că ARR-ul a emis licenţe şi grafice de circulaţie unei alte societăţi, peste licenţele noastre. ARR-ul din Ministerul Transporturilor nu înţelege că este contrar legii, nici nu au avut bunul simţ să ne anunţe, ne-am trezit cu ei peste noi”, susţine Dan Carapidis.

Protestatarii spun că cele 5 societăţi implicate în acest miting înseamnă 200 de oameni care, în curând, vor trebui să plece acasă. Mai mult decât atât, societăţile au în derulare contracte de leasing, administratorii şi-au pus casele gaj, iar la ora actuală sunt în imposibilitate de plată şi vor intra în faliment. Ei mai spun că firma care deja operează, face concurenţă neloială, având un cost pe bilet de 15 lei. Mai mult decât atât, oamenii care lucrează pentru firmele călărăşene sunt ameninţate de persoane de etnie romă, iar unii şoferi au fost ademeniţi să lucreze la noua firmă.

Chiar dacă toate aceste probleme au fost puse pe tapetul autorităţilor, în speţă DNA, Parchet şi Poliţie, transportatorii călărăşeni sunt de părere că situaţia se rezolvă, dar, până atunci sunt în pericol de a intra în faliment.

„Nu avem nimic cu oficialităţile călărăşene, nici cu ARR Călăraşi, nici cu Prefectura Călăraşi, Primăria Călăraşi sau cu Poliţia, totul se adresează autorităţilor din Ministerul Transporturilor. Suntem de părere că în spatele firmei care a luat licenţele peste noi, este directorul Sorin Supuran şi directoarea Daniela Dobrilă care, cu bună ştiinţă, încalcă legea pe faţă. Chiar Fenechiu este capul corupţiei din Ministerul Transporturilor. Ştiu ce spun şi răspund pentru ceea ce spun. În Ministerul Transporturilor, sus la etajul 8, acolo este corupţia foarte mare”, precizează Carapidis.

La ora actuală, transportatorilor călărăşeni le-au fost emise 24 de licenţe noi, iar peste acestea s-au mai emis celeilalte firme alte 23 de licenţe, din acest motiv fiind afectate şi încasările care au scăzut cu 95%. Ei spun că nu se vor opri aici cu protestele. Intenţionează să organizeze la Bucureşti, cu sprijinul altor operatori din ţară, un alt miting de amploare, unde vor aduce peste 200 de autobuze şi microbuze. Dacă nici aşa autorităţile române nu vor remedia situaţia, administratorii firmelor călărăşene au declarat că vor intra în greva foamei în faţa Guvernului României.

Daniel Carapidis, administratorul firmei Tudan mai spune că, în cursul zilei de ieri, a participat la o întâlnire la Primăria Călăraşi cu reprezentanţii ARR Bucureşti. Au fost prezenţi directorul general al ARR, Sorin Supuran şi reprezentantul juridic, în persoana lui Cristian Anton.

„Ne-a zis să stăm liniştiţi că o să poarte o discuţie la un nivel mai înalt. Ne tot minte că o să rezolve situaţia, dar nu este adevărat. Este o minciună. În primul rând le-am reamintit faptul că este ilegală asocierea firmei de la Bucureşti cu Sildovica, firma călărăşeană şi că vechimea acesteia nu poate fi preluată. Spun asta pentru că Sildovica are 2 licenţe retrase şi una predată. Conform calendarului de atribuire, care este foarte clar, o licenţă retrasă se depunctează cu 2 puncte, iat pentru cea predată cu 1 punct. Asta nu este decât să ne ducă pe o pistă greşită. Noi nu cerem altceva decât să se respecte legea. Ei sunt foarte conştienţi de treaba asta, dar de ce nu rezolvă, nu ştiu. Aruncă totul pe CNMSI care nu mai poate face nimic”, a mai adăugat Carapidis.

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite