RODICA DOHOT. Prevederile articolului 2 din Legea 38/2003 actualizată, prevăd că, serviciile de transport în regim de taxi sau de transport în regim de închiriere, ca servicii de utilitate publicã, se organizeazã de cãtre autorităţile administraţiei publice locale pe raza administrativ-teritorială. În acest sens, Primăria Călăraşi a adoptat în ultima şedinţă de Consiliu Local, proiectul de hotărâre privind aprobarea modelului de contract-cadru şi modelul de Caiet de Sarcini ce face parte integrantă din contract, pentru acordarea în gestiune delegată a serviciului de transport de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, precum şi regulamentul serviciilor de transport în regim de taxi sau închiriere.
Serviciul de transport în regim de taxi şi serviciul de transport în regim de închiriere se atribuie în gestiune delegată, prin contract de atribuire, de către autoritatea de autorizare, transportatorilor autorizaţi, pe baza autorizaţiei de transport corespunzătoare, emisă de către Primăria Călăraşi, precum şi pe baza numărului de autorizaţii taxi sau de copii conforme, după caz, obţinute prin procedura de atribuire.
Din expunerea de motive reiese că, cesionarea parţială sau totală, după caz, a unui/unor contract/contracte de atribuire a gestiunii serviciului de transport taxi sau de transport în regim de închiriere de către titularul/titularii acestora unuia sau mai multor transportatori nu este admisă decât dacă are loc una dintre următoarele operaţiuni:
a) titularii contractelor de atribuire a gestiunii delegate au fuzionat, dând naştere unui nou transportator;
b) titularul contractului de atribuire a gestiunii s-a divizat, dând naştere unor noi transportatori;
c) titularul contractului de atribuire a gestiunii renunţă la una sau mai multe autorizaţii taxi, în favoarea unor angajaţi ai acestuia, care dovedesc că au dobândit calitatea de transportator autorizat în regim de taxi, dând naştere astfel unuia sau mai multor transportatori, după caz;
d) titularul contractului de atribuire a gestiunii este o persoană fizică autorizată sau o asociaţie familială autorizată care se transformă într-o persoană juridică, dând naştere unui nou transportator.
În urmă cu 2 luni, primarul Daniel Ştefan Drăgulin afirma, în urma unei întâlniri cu taximetriştii călărăşeni că, la ora actuală, în Călăraşi sunt autorizate mai puţin de 200 de taximetre, restul până la 300 şi ceva, circulă fără autorizaţie, lucru ce urmează a fi reglementat, un prim pas fiind făcut prin stabilirea acestui regulament privind serviciul de transport în regim de taxi, transport bunuri şi închirieri maşini.