vineri, noiembrie 29, 2024
AcasăACTUALITATESaint-Gobain Glass a investit în a 3-a facilitate de producţie de la...

Saint-Gobain Glass a investit în a 3-a facilitate de producţie de la Călăraşi

- Advertisement -

Saint-Gobain Glass România, liderul pieţei locale de sticlă, a inaugurat noua linie de producţie a sticlei laminate din cadrul fabricii de la Călăraşi.

„Această nouă investiţie consolidează poziţia Saint-Gobain Glass în topul celor mai mari investitori greenfield din România, fiind cea de-a treia componentă majoră a operaţiunilor de producţie din cadrul fabricii de la Călăraşi”, a declarat Jerome Lionet, Directorul General al Saint-Gobain Glass România.

„Decizia de a începe producţia de sticlă laminată este în linie cu strategia de extindere a Saint-Gobain Glass România, platforma de producţie de la Călăraşi fiind concepută ca un centru regional care să deservească nu doar piaţa locală, ci şi pieţele din Balcani. În plus, din perspectiva noastră, în ciuda situaţiei economice dificile, există un mare potenţial de creştere a pieţei din România şi a celor din regiune”, a afirmat Jerome Lionet.

Acesta a mai subliniat că un alt motiv al acestei extinderi este creşterea treptată a cererii de sticlă cu funcţii complexe, atât pe plan local, cât şi regional, noua linie fiind unică în zona de Sud-Est a Europei.

2 mil. mp de sticlă laminată, pentru piaţa din România şi export

Capacitatea de producţie a noii linii va ajunge la circa 2 milioane de metri pătraţi anual.  Procesul tehnologic care, în termeni simpli, constă în asamblarea a două foi de sticlă prin intermediul unei folii de polivinilbutiral (“PVB”) va fi aplicat sortimentelor de sticlă aflate în mod curent în fabricaţie la Călărăşi, respectiv sticla float clară, sticla pentru izolare termică şi sticla cu control solar.

“În total, în fabrica din Călăraşi, sunt produse anual 21 de milioane de metri pătraţi de sticlă float. Din aceasta, aproximativ 10 milioane de metri pătraţi este supusă unui proces de acoperire metalică în cadrul liniei de sputerizare magnetronică, iar alte 2 milioane de metri pătraţi de sticlă (atât float, cât şi sputerizată) vor intra pe noua linie de laminare”, a mai spus Jerome Lionet.

Noile sortimente de sticlă laminată se vor adresa, în proporţie de 80%, pieţei rezidenţiale – fiind folosite atât pentru ferestre, cât şi pentru interioare. Restul, de 20% din producţie, va ajunge în proiecte nonrezidenţiale – atât comerciale, cât şi office.

Creştere a cifrei de afaceri în 2013

Jerome Lionet a mai declarat că, în acest an, este urmărită o creştere cu 5% a cifrei de afaceri Saint-Gobain Glass România determinată doar de lansarea producţiei de sticlă laminată. În acelaşi timp, acesta a subliniat că afacerile companiei pe plan local vor avansa cu cel puţin 10% în 2013.

Beneficiile sticlei laminate

Noile sortimente de sticlă laminată produse în cadrul fabricii de la Călăraşi vor fi comercializate sub brandul Stadip. Acestea reprezintă o inovaţie pe piaţa de sticlă datorită funcţiilor suplimentare pe care le aduc. Astfel, prin tratarea sticlei float sau a celei sputerizate, Saint-Gobain Glass va produce sortimente ce oferă siguranţă şi protecţie ridicată din mai multe puncte de vedere, cea mai importantă fiind cea împotriva accidentelor şi a intrărilor prin efracţie.

“De asemenea, sticla laminată reduce semnificativ, aproape de zero, radiaţia ultravioletă şi oferă protecţie sporită la zgomot. În plus, aceasta poate fi folosită într-o multitudine de aplicaţii decorative”, a încheiat Jerome Lionet.

Despre Saint-Gobain Glass

Saint-Gobain Glass, companie cu o tradiţie de peste 340 de ani în cadrul grupului francez Saint-Gobain, specializat în producţia de materiale de construcţii, este principalul producător de sticlă din Europa şi cel de-al doilea producător la nivel mondial, cu vânzări de peste 1,165 miliarde de euro în 2012.

Compania a intrat pe piaţa din România încă din anul 2005, dar a început producţia de sticlă în anul 2007, odată cu finalizarea fabricii de la Călăraşi. Fabrica din România, unde lucrează aproximativ 540 de oameni, reprezintă unul dintre principalele centre de producţie ale grupului din Europa.

Despre Saint-Gobain Group

Saint-Gobain, lider mondial pe pieţele de habitat şi construcţii, creează, produce şi distribuie materiale de construcţii oferind soluţii inovative pentru provocările actuale în ceea ce privește dezvoltarea, eficiența energetică și protecția mediului. Cu vânzări de 43,2 miliarde de euro în 2012, Saint-Gobain are activităţi în 64 de ţări şi aproximativ 193.000 de angajaţi.

La baza strategiei de dezvoltare a grupului se află inovația, ceea ce a făcut ca Saint-Gobain Group să fie inclusă de către Thomson Reuters în topul celor mai inovative 100 de companii din lume; bugetul alocat de companie pentru lucrările de cercetare și dezvoltare în 2012 a fost de 479 milioane de euro. Peste 400 de patente au fost acordate în 2012 şi mai mult de un produs din cinci care au fost vândute de sectoarele de producţie nu existau în urmă cu cinci ani.

Saint-Gobain este lider pe segmentele în care activează, atât la nivel european, cât și la nivel mondial.

În România, Saint-Gobain Group include patru companii (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips și Weber, Saint-Gobain Glass Romania, cu diviziile Glass și Abrasives, MTI Impex Brașov și Brodrene Dahl), având aproximativ 1.000 de angajați și 12 linii de producție în șapte zone industriale: Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Turda și Suceava.

 

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite