Andreea Edwina Gheorghe, fata regretatei cântărețe călărășene, Mihaela Albu, va începe din luna martie o nouă carieră profesională, cea de stewardesă în Abu Dhabi, la Etihad Airways, scrie site-ul http://www.cumajungistewardesa.ro/ (Cristina Toader). Andreea a acordat un interviu pe care îl puteți citi mai jos.
Am cunoscut-o pe Andreea in august 2015. Radia si zambea prin toti porii. Am stiut de-atunci ca va ajunge stewardesa mai devreme sau mai tarziu, fiindca avea tot ceea ce trebuie pentru aceasta meserie. Iata ca, dupa o cariera frumoasa in invatamant, Andreea si-a implinit visul si urmeaza sa isi schimbe viata la 180 de grade, in Abu Dhabi. Andreea va purta cu mandrie uniforma Etihad, incepand din 8 martie! Iata povestea ei.
1. Cand ai realizat ca vrei sa ajungi stewardesa si de ce?
Am cochetat cu ideea de a deveni stewardesa inca de la absolvirea studiilor de masterat (in 2011) cand am aflat de experientele a doua colege care lucrau pentru o companie din Orient. Insa, fiind la inceput in cariera de profesor de limba engleza, o meserie foarte frumoasa, de altfel, nu am dat mare importanta ideii. Acum realizez ca, de fapt, atunci nu eram pregatita pentru schimbare. Declicul s-a produs anul trecut, in primavara, cand am fost co-optata pentru a participa la o intalnire de proiect educational in Estonia. Dupa o calatorie de aproape 18 ore (din orasul meu, Calarasi, pana in Narva, destinatia noastra), eu inca aveam energia necesara pentru a explora acea lume noua pentru mine. Orele petrecute in avion si aeroporturi nu fusesera pentru mine o corvoada ci ma facusera sa ma simt ca pestele in apa. Atunci am inteles ca am o chemare pentru aceasta meserie nu doar pentru ca ador sa calatoresc, sa explorez locuri noi, ci si pentru faptul ca simt ca mi se potriveste. La intoarcerea in tara, am inceput sa ma documentez: ce presupune acest job, ce companii recruteaza, ce implica interviul, si toate celelalte aspecte pe care trebuia sa le iau in calcul astfel incat sa ma asigur ca urma sa iau decizia corecta. Vreau sa precizez ca site-ul Cum Ajungi Stewardesa mi-a fost de mare ajutor si iti multumesc, Cristina, pe aceasta cale, pentru munca pe care o depui pentru persoane ca mine, total straine de ce inseamna jobul de stewardesa.
2. Ai aplicat, asadar, la Etihad. Cum a fost interviul?
Interviul de tip Assessment Day s-a desfasurat pe 12 ianuarie la Bucuresti si a fost condus de cinci recrutori foarte amabili, simpatici si dornici sa ne ajute sa ne simtim cat mai confortabil pe durata intregii zile. Am ajuns la Hotel Intercontinental in jurul orei 7:40 si deja una din recrutoare incepuse inregistrarea candidatilor. Mai exact, verifica daca eram pe lista, daca aveam Registration Form-ul completat, si apoi ne invita in sala in care urmau sa se desfasoare probele.
Apoi am inmanat CV-ul impreuna cu o fotografie tip pasaport si cu formularul de inregistrare. Recrutorul mi-a adresat cateva intrebari (de cat timp lucrez ca profesoara, unde este situat orasul meu, daca am tatuaje si… de ce Etihad?) apoi m-a rugat sa efectuez Reach test-ul. A urmat o perioada de asteptare pana ce toti cei aproximativ 150 de candidati au trecut de aceasta etapa.
Au urmat discursurile celor cinci recrutori care s-au prezentat si ne-au povestit, pe scurt, evolutia lor alaturi de Etihad. Cel mai important, au tinut sa ne precizeze faptul ca ei cauta oameni cu un comportament cat mai natural si cu o atitudine optimista, oameni care sa fie usor de abordat de catre Oaspetii companiei. Personal, felul lor de a fi si povestile lor, m-au ajutat sa ma relaxez, sa imi folosesc emotiile in mod constructiv si sa gandesc pozitiv pe parcursul intregii zile.
Testul de engleza a durat 20 de minute iar nivelul de dificultate a fost usor spre mediu. La scurt timp, au revenit emotiile o data cu proba intrebarii-surpriza. In cazul meu, “Ce ai face daca ai fi pentru o zi invizibila?”. Un minut de gandire, un minut pentru raspuns. Dupa aceasta etapa, a urmat o scurta prezentare a Emiratelor Arabe Unite, a orasului Abu Dhabi si a companiei Etihad. Apoi prima triere. Am ramas 34 de persoane.
Pentru proba de grup, am fost impartiti in 4 echipe de 6 persoane si 2 echipe de 5. In 10 minute, fiecare grup trebuia sa rezolve o situatie / problema. In cazul meu si al echipei din care am facut parte, a trebuit sa realizam un plan de activitati de vacanta pentru o intreaga familie, tinand cont de domeniile Sport, Shopping si Traditii. Un recrutor statea langa fiecare grup si observa felul in care candidatii rezolvau cerinta.
Dupa aceasta etapa, au mai fost eliminate maxim 10 persoane, nu as sti sa spun exact. Celor ramasi pentru Interviul final ni s-au prezentat conditiile angajarii si beneficiile, ulterior urmand sa inmanam restul documentelor necesare continuarii procesului de recrutare. 12 persoane au sustinut Final Interview in aceeasi dupa-amiaza, iar a doua zi, restul. Eu am sustinut interviul pe 13 ianuarie si a durat aproximativ 20 de minute. Mie mi-au parut 5, atat de usor a fost si asta datorita atitudinii celor doua recrutoare care au avut grija sa ma relaxez inca de la primele replici schimbate. In afara de unele intrebari simple precum “Ai tatuaje / piercing-uri?”, am mai fost intrebata: “Ai mai fost intr-o tara diferita din punct de vedere cultural si cum te-ai adaptat?”, “Ce dificultati crezi ca vei intampina odata ajunsa in Abu Dhabi?” sau “Ce crezi ca presupune jobul de stewardesa?”.
3. Urmeaza sa pleci in luna martie in Abu Dhabi si sa iti schimbi viata la 180 de grade. Cum crezi ca te vei adapta, ca femeie intr-o tara araba?
Sunt foarte nerabdatoare ca aceasta schimbare de 180 de grade sa intample, chiar daca sunt constienta ca este o mare provocare. In ceea ce priveste adaptarea mea ca femeie intr-o tara araba, consider ca nu imi va fi greu sa ma mulez cerintelor. Dupa spusele unor prieteni, inclusiv ale recrutorilor, Abu Dhabi este un oras in care 85% din locuitori sunt imigranti iar multiculturalismul este un lucru normal. Este firesc sa respecti cultura si conditiile tarii care te „adopta”.
4. Ai lucrat inainte cu copiii, crezi ca te vei indrepta spre specializarea Flying Nanny, pe care Etihad o ofera?
Cred ca da, este o posibilitate pe care o iau in calcul pentru ca imi place sa lucrez cu copiii si pentru ca am experienta in acest domeniu. Sunt convinsa ca, pe durata trainingului, vom fi informati si despre aceasta specializare si atunci voi sti daca este un lucru care mi se potriveste cu adevarat.
5. Care sunt cele mai mari dorinte ale tale, dupa ce vei incepe sa zbori?
Dorinta mea cea mai mare este aceea de a explora locuri noi si, evident, aceasta imi va fi indeplinita. Dincolo de acest lucru, imi doresc sa ma mentin sanatoasa si energica, si, bineinteles, sa am parte de zboruri line!
6. Ce crezi ca a contat cel mai mult la interviu? Ce a facut diferenta intre tine si celelalte candidate?
Inainte de a-ti raspunde la aceasta intrebare, vreau sa le felicit pe toate celelalte candidate (si pe candidati) pentru participarea la interviu, fie ca au reusit sau nu, este o experienta care te formeaza cu siguranta. Privind in urma, cred ca au contat energia mea pozitiva, optimismul si faptul ca am reusit sa le transmit recrutorilor bucuria pe care mi-o dadea prezenta mea acolo.
7. Un sfat pentru cei care isi doresc o cariera in domeniu?
Sa se asigure ca este o dorinta ce se naste dincolo de nevoile financiare sau de satisfacerea unor capricii. Sa simta ca sunt pregatiti pentru acea schimbare la 180 de grade, ca se identifica cu misiunea companiei pentru care aplica si ca se pot desprinde, macar pentru o perioada, de ceea ce inseamna familia si prietenii.
Andreea urmeaza sa imbrace uniforma Etihad incepand cu luna martie. Ii tinem pumnii si ii uram Zboruri line!
Sursa: http://www.cumajungistewardesa.ro/
Sursa foto: Facebook