Munca la birou poate deveni monotonă și plictisitoare foarte rapid. Un loc dezordonat, neamenajat ori slab iluminat și neaerisit este cel mai nepotrivit pentru muncă. Fie că lucrezi de acasă sau de la sediul firmei tale, ai nevoie să înveți cum să ai grijă de spațiul tău și să faci din el o oază de inspirație.
Prin modul în care îți aranjezi spațiul, psihicul tău va percepe totul ca pe un loc care să te stimuleze să lucrezi, să îți lase creativitatea să curgă și să te poți concentra pe fiecare detaliu în parte. O vorbă veche din popor spune că dacă ai ordine în lucruri, ai și în minte.
Noi îți vom enumera câteva moduri simple prin care să faci un upgrade al biroului, ce se poate aplica și în spațiul tău de acasă.
1.Curățenie și ordine
Cel mai sănătos, din toate punctele de vedere, este să menții spațiul curat și aerisit. Începe să sortezi din lucrurile de lângă tine: documente, papetărie, obiecte de tot felul – păstrează doar ce ai nevoie, ce îți aduce un real folos sau bucurie. Ia o lavetă și o soluție de curățare și șterge bine tot – dezinfectează suprafața biroului, tastatura, mouse-ul și monitorul, curăță scaunul și aranjează cablurile.
Caută să menții acest obicei, asociindu-l cu ceva plăcut: curățenia o dată la câteva zile care să te relaxeze și să te ajute să îți pui mintea în ordine, făcută în timp ce asculți un super playlist sau un podcast nou. Acest lucru te va ajuta să te bucuri de spațiul de lucru și te va face să te gândești mai bine la ceea ce ai de făcut.
2.Lumina
Se spune că acolo unde nu intră soarele, intră doctorul. Un spațiu bine luminat de soare este o sursă bună de sănătate, bună dispoziție și energie. E clar că, în consecință, tu și colegii tăi vă veți simți bine și veți avea alt chef de muncă.
Cu o lumină naturală te asiguri și că vederea ta se menține sănătoasă și că te poți bucura, realmente, de razele soarelui. Dacă nu beneficiezi de lumina naturală, e bine să faci cumva și să iluminezi bine biroul, eventual să apelezi și la lămpi de birou care să suplimenteze aportul de lumină.
3.Plante
Că sunt flori în vază sau în ghiveci, orice plantă aduce bucurie în viața fiecăruia. Chiar și un mic cactus poate îmbunătăți starea. Dacă dispui de multă lumină naturală, profită și adu-ți micii prieteni verzi care să ajute la un aer mai curat și sănătos, un spațiu mai plin de viață și mai colorat. Chiar și florile în vază vin cu un plus de culoare, parfum și texturi care să facă spațiul neutru de muncă un loc mai primitor și mai bun. Vei conștientiza ce energie bună transmit plantele în momentul în care te vei bucura direct de ele.
4.Accesorii și decor
Dă o tușă personală spațiului tău de lucru prin câteva decorațiuni și accesorii. Adu câteva tablouri, afișe sau fotografii personale, frumos înrămate, pahare interesante pentru pixuri și o cană drăguță. Poți folosi și un desk pad pentru biroul tău. Cu dublă funcționalitate – aceea de protecție, cât și cea de decor, un desk pad este foarte potrivit pentru mouse, tastatură, acoperă și protejează suprafața și vine cu un impact vizual interesant.
Un model pe care ți-l recomandăm este Desk Pad Office de la Unika. Acesta este o soluție practică și eficientă pentru un spațiu de lucru modern. Realizată în Italia din piele PU, flexibilă, pe o dimensiune de 90×40 de cm, ea are față dublă, cusătură perimetrală și calități waterproof. Poate fi spălată ușor, deci ajută mult la partea de curățenie pe care am menționat-o mai sus.
Pentru celelalte variante de culori sau dimensiuni, poți verifica pe site-ul Unika, unde găsești tot felul de produse ce te pot ajuta la creșterea productivității.
5.Organizare
Nu în ultimul rând, un factor care te ajută să fii mai eficient la muncă, indiferent de unde lucrezi, este organizarea. Și aici vorbim și despre organizarea locului, în sine. Este bine ca fiecare lucru să aibă un loc al lui. Dacă lucrezi cu documente și acte în format fizic, investește în mape, bibliorafturi și fișiere care să fie bine puse la punct. Folosește culori, etichete și notițe în care să menționezi unde găsești ce ai nevoie.
Poți folosi agende pentru organizarea task-urilor, a timpului și a evenimentelor pentru a îți împărți bine timpul și a economisi din timp și energie. Aici tot Unika te poate ajuta cu niște super-agende.
Odată ce ți-ai pus la punct locul de unde lucrezi, totul poate merge de la sine. Când ai un birou curat, aerisit și bine iluminat, decorat atent cu cele mai dragi obiecte, dar și cele mai utile, îți este mai ușor să te aduni și să te concentrezi la ceea ce ai de făcut. De altfel, este sănătos și fizic să ai aceste aspecte bine puse la punct, ajutându-te să vezi limpede, să gândești eficient și să te descurci cu sarcinile de la muncă.
Încearcă să le implementezi pe rând, să ai răbdare cu tine și cu locul tău și pune în aplicare mai întâi ceea ce simți că îți lipsește cel mai tare – ori curățenia, ori accesoriile care să facă totul mai comod. Pliază aceste sfaturi pe nevoile tale și creează-ți un colț numai al tău, de unde să îți iei energie și inspirație.