Subiectul reluării lucrărilor la Canalul Dunăre Bucureşti a fost redeschis de câţiva ani buni, iar interesul primarului Bucureştiului, Sorin Oprescu, precum şi al premierului Ponta pentru realizarea acestuia a făcut ca discuţiile să fie din ce în ce mai serioase.
Pentru Călăraşi, realizarea canalului ar însemna o mare gură de oxigen în ceea ce priveşte locurile de muncă.
Şi autorităţile călărăşene şi-au manifestat preocuparea pentru ca acest obiectiv să se poată realiza. Există însă şi opinii conform cărora canalul nu ar fi eficient din punct de vedere economic. Prezent pentru prima oară la Călăraşi, într-o conferinţă de presă, în calitate de preşedinte interimar al PSD Călăraşi, ministrul delegat pentru infrastructură, Dan Șova, a abordat tema Canalului Dunăre Bucureşti, recunoscând că Guvernul doreşte demararea proiectului.
„Vreau să vă spun despre Canalul Dunăre-Bucureşti două lucruri. Este unul dintre proiectele despre care se discută foarte mult la Bucureşti şi sunt două păreri împărţite. Eu, nefiind de specialitate, îmi este foarte greu să mă pronunţ aici.
Sunt mulţi oameni de specialitate care spun că acest canal între Dunăre şi Bucureşti este imposibil de construit, pentru că este vorba de patru ecluze de-a lungul lui şi ar fi, practic, foarte greu de făcut navigabil, diferenţa de nivel între Dunăre şi Bucureşti fiind foarte mare.
Toţi spun că este o muncă ce nu-şi va regăsi niciodată profitul rezultatului obţinut şi există alţii care spun că nu este adevărat şi că este o investiţie foarte bună şi relativ uşoară de făcut. Vă repet, nu sunt de specialitate, sunt rupt între aceste două opinii care vin din lumea tehnică, dar o să vedem, fireşte.
Însă, intenţia sau dorinţa Guvernului din punct de vedere politic este de a demara acest proiect, dincolo de toate dificultăţile. Când voi avea un răspuns final, probabil în 5 – 6 luni o să vi-l comunic.” – afirmă Dan Şova.
Ministrul Şova spune că prioritar pentru momentul actual ar fi începerea lucrărilor la Canalul Siret Bărăgan, foarte necesar agriculturii.
„Este foarte important, în materie de canale şi foarte important pentru agricultură, canalul Siret – Bărăgan. Canalul Siret – Bărăgan se va face cu cetitudine. Este un proiect care va demara, probabil, cel mai târziu în 2014 şi se va demara cu certitudine în parteneriat public privat sau în concesiune. Acesta va fi demarat şi ştiţi foarte bine, pe de o parte rezolvă problema inundaţiilor în Moldova şi pe de altă parte va rezolva foarte mult problema irigaţiilor.
Este nevoie de o investiţie foarte mare, peste 1 miliard de euro pentru a fi finalizat acel canal, dar va fi demarat, probabil, cel mai târziu în 2014, cam atât ţin procedurile de selectare a unui constructor, dar acela este un lucru necesar şi care înţeleg că se poate face, oricum mult mai repede şi mult mai uşor decât Canalul Dunăre – Bucureşti.” – a mai spus Şova.