Contractul de lucrări numărul 8, așa numitul CL 8, din cadrul proiectului accesat de operatorul regional de apă și canalizare EcoAqa SA în cadrul POS Mediu 2007-2013, ce implică reabilitarea și extinderea rețelelor de apă și canalizare în municipiul Călărași, încă nu-și găsește rezolvarea în sensul desemnării finale a constructorului. CL 8 a fost întrerupt în urmă cu doi ani după ce constructorul desemnat inițial a dat faliment și de atunci birocrația licitațiilor a făcut ca cetățenii municipiului Călărași din unele cartiere să nu aibă nici până acum canalizare.
Primarul Daniel Drăgulin a precizat, în legătură cu acest subiect, că speră ca în următoarele 2-3 luni să se stabilească cine va prelua acest contract de lucrări și, pentru că există riscul ca o parte din cei 8 milioane de euro să nu poată fi cheltuiți până la finele lui 2015, drept urmare să fie returnați de către Primăria Călărași, să aibă loc o dezbatere publică cu această temă.
”Despre buget vreau să vă mai spun că vom încerca să facem acel împrumut pentru a rezolva din problemele stridente la nivelul municipiului Călărași, mă refer la infrastructura rutieră din cartierele din oraș. Aici e un mare semn de întrebare și îmi pare rău că totuși nu toată lumea înțelege, deși eu am tot informat cu privire la acest contract CL 8, pe fonduri de mediu, vestitul CL 8 care nici până la ora actuala nu are rezolvare și ne ține pe loc. Dacă știam de anul trecut că acest contract nu se va derula, începeam să facem câte o stradă, două, trei în fiecare cartier pentru a demonstra că există bunăvoință din partea primăriei și încercam să rezolvăm problemele în limita bugetului, bineînțeles. Sper ca el din ianuarie-februarie să demareze cu toate riscurile, și mă refer la riscul de a nu putea fi cheltuiți toți banii. Dacă nu pot fi cheltuiți cei 8 milioane de euro, se pierd cei rămași de cheltuit și se plătesc de către primărie. Vă dați seama că dacă s-ar putea cheltui 7 milioane de euro, ne asumăm responsabilitatea de a returna diferența. Dacă din 8 însă se va executa 4 sau 5, să dăm 3 milioane de euro înapoi ne va fi foarte greu. După ce se va stabili câștigătorul lucrărilor trebuie să avem o discuție cu el aplicată pentru a avea garanții. Îmi pare rău că sunt bani pe care municipalitatea îi pierde, sunt bani pe care noi nu ne-am putea permite într-un tim aa de scurt. Am de gând să facem și o dezbatere publică, dacă vom avea riscul de a da bani înapoi, pentru că cetățenii trebuie să știe de ce trebuie să dăm bani înapoi, dar și să-i informez că primăria nu are nicio vină că acest proiect nu s-a derulat”, a explicat Drăgulin.