Rodica Dohot. La începutul acestei luni, preşedintele Răducu George Filipescu declara că, la Consiliul Judeţean Călăraşi s-au prezentat câteva firme interesate să preia platforma feribotului, în acest fel urmând a se relua şi activitatea de traversare a fluviului Dunărea. Firma Taoil a fost văzută de conducerea CJ ca o alternativă viabilă pentru că, aceasta ar fi preluat şi cele 3,5 ha de teren. Din păcate, Taoil nu mai este interesată de preluarea feribotului şi implicit nici de terenul aferent.
,,În cursul zilei de miercuri, 26 iunie, am discutat cu Taoil, l-am aşteptat mult, după cum bine ştiţi, acesta a discutat cu partenerul lui de afaceri şi nu este interesat de feribot. Noi vom începe să facem diligenţele pentru a construi caietul de sarcini şi să intrăm rapid în linie dreaptă pentru a da drumu cât mai repede la feribot. Singura alternativă ar fi acea firmă din Jegălia, Coslozinca, firmă care merge mai departe pe ideea de a prelua feribotul şi să-şi construiască acolo o mică fabrică de prelucrare material lemnos. Sper ca într-o lună de zile să înceapă treba cu feribotul.” Este de părere preşedintele Filipescu.
Intenţia administraţiei judeţene era aceea de a concesiona feribotul şi de refacere a zonei, lucru ce ar fi dus la dezvoltarea zonei în plan economic şi implicit la crearea de noi locuri de muncă.
,,Ştiţi foarte bine că intenţia mea a fost ca cele 3,5 hectare de acolo să încercăm să le amenajăm şi să rămânem cu ceva în urma unei afaceri, nu este interesat Taoil, nici partenerul lui, deci varianta cu ei nu merge. La un moment dat, Chiar mi-a zis Taoil că treba cu fierul vechi nu mai merge, dar nici nu regret foarte tare că nu se poate, o să încerc să face ceva colo pe agricultură, încărcări, descărcări produse agricole, ceva împreună cu marii agricultori din judeţ, nu ştiu dacă neapărat o bursă de cereale, dar măcar ceva de acest gen. Vreau să pun la dispoziţie acel teren ca să se poată face ceva. Trebuie o activitate mai serioasă în domeniul agricol.”, a mai adăugat Filipescu în cadrul unei conferinţe de presă.
Feribotul a fost achiziţionat de Consiliul Judeţean Călăraşi încă din anul 2006, suma fiind de aproximativ 600.000 de euro, dar acesta nu mai funcţionează din 2011. Chiar dacă administraţia judeţeană a făcut toate demersurile necesare funcţionării feribotului, acest lucru nu s-a realizat din cauza lipsei de interes a bulgarilor. Linia de transport fluvial cu feribotul pe ruta Călăraşi – Silitra, dată în folosinţă în anul 2007, a funcţionat doar câteva luni, apoi, invocându-se diferite neînţelegeri între operatorii de transport de pe cele două maluri, totul s-a oprit.