Fermierii călărășeni s-au alăturat protestului organizat de fermierii din întreaga țară și au ieșit cu utilajele pe străzi, întâlnindu-se ieri la Lehliu Gară. Astăzi vor ajunge la București.
Nemulțumirile fermierilor sunt legate de prețurile cerealelor, concurența neloială cu cereale din Ucraina, subvențiile mult sub media europeană, creșterea prețurilor la carburanți, noile prevederi ale codului rutier și altele.
Unul dintre fermierii participanți la protest, Gabriel Lucian Moldoveanu, din Valea Argovei, a postat lista cu solicitări a fermierilor călărășeni.
REVENDICĂRI FERMIERI – protest Lehliu-Gară și localitățile limitrofe!
1. STOP VÂNZAREA CEREALELOR DIN UCRAINA
Nu este un secret că la Bunge se tranzacționează cereale din Ucraina. Fermierii români sunt umiliți prin prețurile derizorii pe care le au cerealele datorită concurenței neloiale cu cereale Ucrainiene.
Transportatorii români plătesc taxe și asigurări din ce în ce mai mari, se dorește supravegherea prin gps, sunt ținuți în vămi cu zilele, în afară Schengen iar transportatorii ucrainieni au culoar de liberă trecere, fără taxe vamale sau alte obligații față de statul Român!
2. STOP OBLIGATIVITATEA ÎNMATRICULĂRII
Dorim să putem circulă în continuare cu numele galbene, că și până acum, obținute pe baza depunerii documentelor necesare la primării!
3. STOP ITP PENTRU UTILAJELE AGRICOLE
Obligativitatea ITP pentru tractoare și utilaje agricole e doar o povară în plus pentru fermieri și un motiv de a-i taxa suplimentar! Dacă se dorește ITP, să se facă în mod gratuit, cheltuielile fiind suportate de stat!
4. ÎNCASAREA SUBVENȚIILOR IMEDIAT DUPĂ DEPUNEREA CERERII!
5. STOP INVAZIEI INVESTITORILOR STRĂINI!
Susținerea fermierilor români printr-un cadru legislativ adecvat. Investitorii străini primesc credite cu dobândă zero, ne vor cumpăra la pachet!
6. ECHIVALAREA CATEGORIEI B CU TR.
În 99% din timp, fermierii folosesc utilajele pe câmp, deplasându-se foarte puțîn pe drumurile publice, la viteze mici. Ca deținători de categoria B și cunoscând regulile de circulație, nu reprezentăm un pericol pentru ceilalți participanți la trafic.
7. INTRODUCEREA UNUI PLAFON MINIM PENTRU CEREALELE CARE PROVIN DIN ROMÂNIA!
Prețul cerealelor a rămas aproximativ același de câțiva ani dar costurile cu înființarea culturii și alte cheltuieli sunt din ce în ce mai mari de la an la an!
8. IMPLEMENTAREA LEGII FORȚEI MAJORE
Pentru a putea susține fermierii români cu probleme financiare, deoarece după 2 sau 3 ani de secetă excesivă și de inflație nejustificată la motorină, inputuri și îngrășăminte și prețuri la produse sub media europeană prin înțelegeri între multinaționale cu 60 de euro față de Bursă de la Paris.
9. DESPĂGUBIREA PENTRU PÂRLOAGĂ!
Subvenția pentru terenurile lăsate pârloagă la nivelul contractelor de arendă plus subvenția care se acordă deja la ha!
10. FACILITAREA OBȚINERII CREDITELOR AGRICOLE CU DOBÂNDA SUBVENȚIONATĂ!
Stabilirea cu Fondul de Garantare și cu băncile a unui cadru în care băncile să poată credita fermierii cu istoric negativ (în ultimul an) cu dobânzi subvenționate în activitatea agricolă pe o perioada de 10 ani.
Emiterea unei OUG în care anul acesta Băncile, companiile de Leasing, IFN-urile să nu poată execută fermierii care dovedesc că au fost afectați de secetă!
Stabilirea unor măsuri de ajutor prin Granturi în care fermierii să poată fi susținuți în activitate din cauza războiului și a căderii prețului nejustificat la cereale.
11. PRIORITATE ÎN PORTUL CONSTANȚA PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI
Crearea unui culoar separat pentru transportatorii din Ucraina pentru a nu se face cozi în rândul transportatorilor români. Astfel nici fermierii nu vor mai sta cu marfă pe câmp nici transportatorii români nu vor aștepta cu zilele la cozi din cauza ucrainienilor. Să stea ei la cozi, prioritare sunt cerealele românești!
12. CREȘTEREA SUBVENȚIILOR!
Avem cheltuieli mai mari dar subvenție mai mică decât în anii anteriori.
Dorim subvenții la nivelul valoric al subvenției din statele Europene, fără diferențe!
13. DECONTAREA TVA ÎN MAXIM 30 DE ZILE DE LA DEPUNERE, NU ÎN 90 DE ZILE CUM E ACUM!
14. REABILITATEA INFRASTRUCTURII PRINCIPALE DE IRIGAȚII
Achiziționarea de noi stații de pompare și reabilitarea celor vechi care mai pot fi puse în funcțiune pentru a aduce apă din aval în amonte, menținerea nivelului lacurilor pentru a putea pompă apă pe canalele principale acolo unde există posibilitatea și reabilitarea/curățarea canalelor principale acolo unde sunt deja existențe!