Cinci dintre cei mai mari asigurători auto din România au pus pe picioare un proiect care presupune constituirea unei baze de date comune cu daunele înregistrate de şoferi. Programul, care va fi operaţional până la finele acestui an, îi ajută pe asigurători să analizeze cu mai multă precizie profilul de risc al clienţilor. Cei care au mai multe daune la activ sau care şi-au reparat maşina în condiţii dubioase vor plăti prime cu mult mai mari sau chiar vor fi refuzaţi de asigurători.
“Împreună cu mai mulţi colegi din cinci firme de asigurare locale lucrăm la o bază de date care va cuprinde istoricul de daună al şoferilor asiguraţi CASCO. Dacă totul decurge normal, până la sfârşitul lui 2014, această bază de date va deveni operaţională”, a declarat, pentru economica.net, Mădălin Roşu, şeful departamentului auto din cadrul Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).
Potrivit acestuia, măsura este una extrem de utilă pentru asigurători în condiţiile în care, în acest moment, modalităţile de verificare sunt extrem de rudimentare (întrebări trimise prin mail între asigurători şi doar atunci când există suspiciuni de fraudă) fapt care generează pierderi asigurătorilor. Mai mult, spune Roşu, există deja situaţii în care acelaşi şofer a reuşit să încaseze, prin fraudă, banii de asigurare de la mai multe firme.
Specialistul UNSAR, care este şi vicepreşedinte la compania Generali, spune că, potrivit estimărilor, nivelul fraudei se ridică undeva la 10-15% din totalul daunelor plătite pe CASCO şi a crescut în ultimii ani. După ce va fi finalizat proiectul, el va fi prezentat în cadrul consiliului UNSAR, unde membrii vor decide dacă îl avizează sau nu. Din UNSAR fac parte majoritatea firmelor de asigurare din România care adună în jur de 90% din totalul primelor brute subscrise.
Sursa:economica.net