vineri, octombrie 25, 2024
AcasăACTUALITATEÎncepe modernizarea liniilor din Gara Ciulnița pentru viteza de 160 km/h, inclusiv...

Începe modernizarea liniilor din Gara Ciulnița pentru viteza de 160 km/h, inclusiv legătura cu Călărașiul

- Advertisement -

Liniile, peroanele și instalațiile feroviare din Gara Ciulnița vor fi modernizate, inclusiv linia de legătură cu Gara Călărași Sud. Lucrările finanțate din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, sunt în valoare de 309 milioane lei, fără TVA, a anunțat CFR Infrastructură.

Circulația trenurilor de călători nu va fi afectată.

Lucrările pregătitoare pentru deschiderea șantierelor de modernizare au început iar constructorul a structurat programul de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare în faze de execuție, pentru a nu afecta graficul de circulație al trenurilor de călători în sezonul estival, astfel primele linii pe care încep lucrările sunt linii de manevră, de expedieri sau primiri-expedieri trenuri de marfă.

Lucrări executate în Stația Ciulnița
– liniile L4, L5 şi L7 – L10, pentru montarea liniilor de contact, linii neelectrificate în prezent.

Obiective prioritare incluse în programul de modernizare din Gara CIULNIȚA

– terasamente
– linii
– peroane
– pasarele pietonale
– tunel pietonal
– construcții civile de exploatare feroviară
– lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii

În urma acestor lucrări de modernizare se urmărește:

– creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h
– optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă
– facilități de acces la standarde europene pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități

Principalele lucrări ce se vor executa în Gara CIULNIȚA:

– montare șină nouă, traverse de beton și prindere elastică pe liniile 1-3 și la linia spre Călărași
– instalație de centralizare electronică care va fi interfațată cu secțiile de circulație adiacente
– reabilitarea liniei de contact
– montare stâlpi și catenare noi pe liniile 1, 2, III (km 108+300 – 109+700), catenară nouă pe stâlpii existenți la celelalte linii abătute, stâlpii, ancorele şi catenara nouă pe linia spre Călărași Nord, între schimbătorul 7 și semnalul de intrare dinspre Călărași
– iluminarea zonei macazurilor de la capetele stației
– lucrări de telecomunicații pentru a se asigura legătura de comunicații între cele 2 districte
– instalație de informare a publicului călător
– peron la linia II B (3,5 m lățime și 4 m lungime) și copertină
– peron intermediar între liniile IIB – III (3,05 m lățime și 275 m lungime) și copertină
– peron intermediar între liniile IV – 6 (8,4 m lățime și 400 m lungime) cu marcaje pentru persoanele cu dizabilități
– rectificarea peronului suplimentar de la linia I, pentru asigurarea gabaritului de liberă trecere, și copertină
– pasarelă pietonală nouă, de 25,20 m, pentru acces din fața clădirii la peronul intermediar dintre liniile IV – 6
– asigurarea iluminatului peroanelor, copertinelor și a pasarelei pietonale
– lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 107+915, intersecția cu strada Barierei
– lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la Km 1+120, în direcția de mers Călărași Nord, intersecția cu DN3A
– lucrări de interfațare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la Km 1+675, respectiv Km 111+178, cu noua Instalație de Centralizare Electronică;
– reparații la clădirea substației de tracțiune – bloc de comandă
– lucrări în clădirile de exploatare CED:
– amenajare platformă grup Diesel-Generator al Instalației de Centralizare Electronică.

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite