Rodica Zaharia. Noul an începe în peisajul şcolar călărăşean cu o serie de schimbări la nivelul unor unităţi de învăţământ. În mai multe şcoli, licee sau grădiniţe, s-a schimbat directorul sau directorul adjunct.
Contactat în acest sens, inspectorul general al ISJ Călăraşi, Steluţa Caraion, a explicat în câteva cuvinte câteva din motive schimbărilor survenite în urmă cu câteva zile, atât în aceea ce priveşte schimbarea directorilor din unele unităţi de învăţământ, cât şi schimbări în rândul inspectorilor şcolari.
„La nivelul Inspectoratul Şcolar Judeţean Călăraşi am încercat să creez o echipă în care am încredere, la fel şi în şcoli. Am adus cadre didactice care au demonstrat de-a lungul timpului că au calităţi şi că pot să reprezinte cu cinste Inspectoratul. Am urmărit o îmbunătăţire a cadrelor având în vedere şi faptul că în cadrul echipei trebuie să existe o relaţie de colaborare, relaţii interumane bune, respect, comunicare şi apreciere.
La nivelul unităţilor şcolare am avut în vedere să numesc oameni care pot face faţă cerinţelor postului respectiv şi în primul rând să întrunească criteriile care se cer unui cadru didactic pentru a fi numit într-un post de director sau director adjunct. Am înlocuit directorii care nu aveau gradul didactic definitivat, lucru ce nu putea rămâne neschimbat pentru că, aşa cum prevede regulamentul de inspecţie, un director este obligat să facă inspecţii colegilor din şcoala respectivă, ori regula este că nu se puteau face inspecţii decât de persoanele care au grad didactic în acest sens. În plus, cadrele didactice de conducere trebuie să facă parte din Corpul Naţional de Management Educaţional, iar unii dintre cei schimbaţi nu îndeplineau această cerinţă, lucru pe care l-am constatat la analiza tuturor directorilor de la nivelul reţelei şcolare a judeţului Călăraşi. Pentru alţii motivele au fost, fie de management defectuos sau probleme de ordin financiar care s-au lăsat şi cu sesizări”, a menţionat sursa citată.
Inspectorul general, Steluţa Caraion, a mai fost întrebat dacă în urma analizei făcute asupra cadrelor didactice pot fi nominalizate persoane care au o pregătire net superioară faţă de cerinţele postului în care activează făcându-se remarcate la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Călăraşi.
„Sigur că există astfel de persoane, dar dacă aş nominaliza doar o persoană s-ar supăra ceilalţi pentru că sunt mulţi directori care sunt buni manageri ai unităţilor pe care le coordonează şi mi-ar fi greu să fac diferenţe. Pot spune că o mare responsabilitate o au directorii de licee sau directorii cu efective mari de elevi, dar majoritatea demonstrează că sunt potriviţi postului respectiv. Pe lângă faptul că au o foarte bună pregătire, ei trebuie să ştie să administreze corect atât resursele materiale ale şcolii, resursele financiare cât şi cele umane. Directorul este un administrator financiar, iar când are şi o echipă de succes cu atât mai mult va fi un director excelent. O colaborare bună trebuie să existe şi între directorii de şcoli şi primării pentru că administraţiile locale sunt cele care dau bani pentru baza materială. În concluzie, zic eu că persoanele puse în aceste funcţii de conducere asupra cărora m-am orientat, mă refer la directorii numiţi de curând, vor demonstra că nu m-am înşelat în privinţa calităţii lor profesionale”, a mai precizat inspectorul general, Steluţa Caraion.