Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat pe pagina sa de facebook noi detalii despre lucrările efectuate până în prezent Pasajul Drajna. Amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie a.c.
Supra-traversarea pe DN21 va avea o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.
Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița.
Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de 1 an și jumătate.
„Încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea Arcada, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract.”, a scris secretarul de stat Irinel Scrioșteanu pe pagina sa de facebook.
Până acum au fost executate toate cele 1.969 de coloane de balast necesare consolidării terenului de fundare. Acestea au diametrul de 500 de mm și adâncimea de 9 m.
Au fost forați, armați și turnați 75% dintre piloții necesari pasajului, adică 161 din totalul de 214 piloți.
Au fost realizate 66% dintre radierele și elevațiile necesare pasajului. Este vorba despre 8 radiere, din totalul de 12 și de 8 elevații dintre cele 12 necesare.
Au fost montate 60 dintre cele 165 de grinzi prefabricate din beton, adică 37%. Toate celelalte grinzi au fost produse și aduse în șantier.
Se lucrează, în continuare, la îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici și se fac umpluturi din material coeziv.
Continuă lucrările de relocare a rețelelor de telecomunicații, a rețelelor de transport petrol și a conductelor de apă.