Vicepreședintele Consiliului Județean Călărași și președinte interimar al PSD Oltenița, Mihăiță Beștea, a declarat recent, într-o conferință de presă, că dorește să candideze la Primăria Oltenița în 2024, iar unul dintre obiectivele sale prioritare este realizarea Portului Turistic Oltenița.
De aproape 15 ani se tot vorbește despre construirea acestui port, însă autoritățile locale s-au opintit în birocrația de la Ministerul Transporturilor în ceea ce privește transferul unui teren necesar derulării investiției. Deși au existat promisiuni la nivel de miniștri, acest lucru nu s-a întâmplat.
Între timp, APDF Giurgiu a concesionat terenul pe care s-au realizat facilități industriale chiar lângă pontonul de debarcare turiști.
„Din cunoștințele mele, Primăria Oltenița are două proiecte, o parte port turistic și o parte port industrial. Partea de port industrial, din păcate, s-a dezvoltat pe locul unde, în mod normal, ar fi trebuit să se dezvolte portul turistic. Din câte am înțeles se încearcă găsirea unor soluții cu cei de la Agenția de Mediu, cu Direcția Silvică, pentru a le preda un amplasament care s-a aflat în litigiu între Primăria Oltenița și Direcția Silvică Călărași.
În ceea ce privește portul industrial lucrurile se mișcă, mai ales că aceste lucrări de infrastructură merg până în inima portului aclo unde este rampa agabaritică.
În Oltenița ajung peste 50 de vase de croazieră, toate cu turiști străini, veniți în special din Germania și Austria, vin pe Dunăre până în zona Olteniței, unde sunt îmbarcați în autocare, doar traversează Oltenița și se duc la București. Suat nt câțiva investitori care au dezvoltat afaceri, chiar și o pescărie avem acum în zonă, dar, repet, această dezvoltare a portului turistic a fost făcută haotic și fără a se ține cont de interesele oltenițenilor.
Cei de la APDF Giurgiu au considerat și au concesionat teren acolo după bunul lor plac, fără să se consulte cu cei din executivul Olteniței, dacă gândesc o anumită dezvoltare acolo și exact lângă pontonul unde acostează aceste vase s-au dezvoltat afaceri industriale – rampe de încărcare/descărcare, silozuri. Aici nu se mai poate face nimic acum.
E o problemă în ceea ce privește APDDF-ul… la vremea când Viorica Dăncilă era premier, și a venit într-o vizită în județul Călărași, i-am spus că printr-o simplă hotărâre de Guvern APDF Giurgiu poate da în administrare UAT-urilor care doresc să dezvolte în anumite condiții.
Mai există o zonă care se pretează pentru un port turistic mai aproape de confluența Dunării cu Argeșul. Dacă vom reuși să dezvoltăm acolo această zonă turistică cu siguranță vom muta acolo acel ponton.
Din 2024, având experiența de la Călărași, putem căuta soluții pentru realizarea acestui port. Voi candida la Primăria Oltenița iar acest proiect este unul dintre obiectivele prioritare pentru oltenițeni.”, a declarat Mihăiță Beștea.
Vicepreședintele CJ a mai anunțat că în cadrul ședinței de Consiliu Județean din luna mai a fost încheiat parteneriatul cu Municipiul Oltenița privind modernizarea a 5,9 km din DN 4, care tranzitează municipiul și face legătura cu Portul Oltenița.
„Este o arteră de interes și noi sperăm că prin aceste lucrări de reabilitare vom face municipiul Oltenița mult mai atractiv. Vreau să mulțumesc încă odată președintelui Vasile Iliuță pentru deschiderea pe care a arătat-o pentru acest proiect, valoarea suportată de Consiliul Județean este de 4,95 milioane lei.”, a explicat acesta.