Consilierii locali vor vota în ședința din data de 28 mai a.c. un proiect de hotărâre prin care se dorește modificarea și completarea organigramei Primăriei Municipiului Călărași. Se vor reorganiza direcțiile, serviciile și compartimentele, se va suplimenta numărul de funcții și se va ocupa funcția de Administrator Public.
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, modificată şi completată şi prevederile Ordinului MDRAP şi MPF nr. 63/206/2014, Instituţia Prefectului, prin adresa nr. 1248/03.03.2014, a comunicat numărul total de posturi pentru unitatea administrativ teritorială – Primăria Călărași. Numărul total de posturi este de 629, (faţă de 603), din care:
-numărul maxim de posturi, potrivit pct. 1 din Anexa OUG nr. 63/2010, cu modificările la zi – 531
-posturi pentru Serviciul Public Comunitar pentru Evidenţa Persoanelor, potrivit pct. 2 din Anexa la OUG nr. 63/2010, cu modificările la zi – 21
-posturi pentru Poliţia Locală potrivit pct. 3 din Anexa nr. 63/2010, cu modificările la zi – 72
-posturi adăugate pentru implementare proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile , potrivit pct. 4 din Anexa la OUG nr. 63/2010, cu modificările la zi – 5.
La nivelul aparatului de specialitate al Primarului sunt stabilite 171 funcții din care funcții publice de execuție 144 publice, în vederea aplicării modificărilor intervenite la OUG nr. 63/2010 privind finanțele publice locale, se impune suplimentarea numărului de personal cu 23 de funcții, dintre care 18 funcții publice și 5 funcții contractuale de la 171 la 194, din care funcții publice 162 (19 de conducere și 143 de execuție) pentru care Primăria Călărași va solicita avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. Aceste modificări se referă la:
Direcţia juridică şi administraţie locală va fi coordonată de un director executiv şi va cuprinde 29 de funcții publice, trei de conducere şi 26 de execuţie, distribuite astfel:
– un manager public;
– Biroul Juridic Contencios format din șef birou, care coordonează activitatea biroului format dintr-un un consilier juridic superior, trei consilieri juridici principali, un consilier juridic asistent și un consilier principal (înființat);
– Biroul Fond Funciar, Registrul Agricol şi Cadastru, cu un şef birou care coordonează activitatea compartimentelor Registrul Agricol, Fond Funciar şi Cadastru – format din 2 funcții de referent – referent asistent și referent superior și 4 funcții de consilier – 2 consilieri asistenți (1 nou înființat), 2 consilieri principali și Compartiment Fond locativ şi Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari care se desparte în două compartimente și anume Compartiment Fond Locativ, care rămâne în continuare la Direcția Juridică și Administrație Locală, format din două funcții publice de consilier asistent și referent asistent (nou înființat) și Compartiment Relații cu Asociații de Proprietari care se mută la Direcția Programe si Dezvoltare Locală.
– Compartimentul Relații Publice si Minorități compus dintr-un consilier superior, un consilier principal, un referent de specialitate superior și două funcții contractuale de referent superior referent I A.;
– Compartimentul Registratură, Arhivă și Secretariat se va transforma în Compartimentul Registratură, Arhivă și Servicii Interne, cu trei consilieri principali, un consilier asistent, un referent asistent (nou înființat) și o funcție contractuală de inspector de specialitate I A.
Diferenţa provine din înființarea a 4 posturi vacante conform OUG 63/2010.
Serviciul Urbanism se reorganizează la nivel de Direcție și se va numi Direcția Urbanism, formată dintr-un arhitect șef, un șef de birou si 15 funcții publice de execuție după cum urmează:
– Biroul Urbanism și Amenajări Teritoriale cu trei consilieri superiori, doi referenți de specialitate superiori si doi referenți superiori;
– Compartimentul Autorizări si Control cu 5 (3+ 2 ) funcții publice, două funcții publice de consilieri superiori (nou înființată), două funcții publice de consilier principali (una nou înființată) și o funcție de consilier asistent;
– Compartimentul Dezvoltare Urbană și Protejarea Monumentelor formată din trei funcții publice, o funcție publică de consilier asistent, o funcție publică de consilier principal (nou înființată) și o funcție publică de consilier superior;
Diferenţa provine din înființarea a 3 posturi vacante conform OUG 63/2010.
Direcția Economică cu un numar de 6 funcții de conducere si 61 funcții de execuție, cuprinde:
– un director executiv si un director executiv adjunct care vor coordona întreaga activitate;
– Serviciul Buget Finanțe cu un șef de serviciu după cum urmează:
– Se înființează un compartiment nou numit – Compartiment Administrarea Domeniului Public și Privat format dintr – o funcție publică de consilier asistent;
– Compartimentul Financiar Contabil cu un consilier superior, un consilier asistent și doi referenți superiori;
– Compartimentul Buget cu un consilier superior, un consilier principal, un consilier asistent (nou înființat) și o funcție contractuală de inspector de specialitate II;
– Compartimentul Finanțare Programe cu trei consilieri, un consilier superior, un consilier principal și un consilier asistent (nou înființat).
– Compartimentul Contracte și Autorizări cu doi consilieri superiori.
Serviciul Colectare și Impunere Venituri, coordonat de un șef serviciu și care are în componență următoarele :
– Compartimentul Executare Persoane Fizice și Persoane Juridice cu patru consilieri, un consilier superior și trei consilieri principali;
– Compartimentul Urmărire Persoane Fizice și Persoane Juridice cu patru consilieri, doi consilieri superiori, un consilier principal și un consilier asistent.
– Compartimentul Impunere Persoane Fizice și Persoane Juridice și Amenzi cu nouă consilieri superiori (unul nou înființat), doi principali, un consilier asistent un referent de specialitate și doi referenți superiori (unul nou înființat).
Serviciul Administrarea Domeniului public și privat, protecția mediului și aparare civilă (noua denumire) se transformă în Serviciul Gospodărie Comunală și Protecția Mediului, cu un șef de serviciu care va coordona activitatea a șapte consilieri superiori, trei consilieri principali și un consilier asistent.
Serviciul Administrativ format din 14 angajați cu contract de muncă (un șef serviciu, trei ingrijitori, cinci muncitori și cinci șoferi).
Diferenţa provine din înființarea a 4 posturi vacante conform OUG 63/2010.
Direcția Tehnică este formată din 4 funcții publice de conducere și 28 funcții publice de execuție, repartizate astfel:
– director executiv și director adjunct executiv care coordonează activitatea;
– Serviciul Investiții, Infrastructură și Transport Public Local cu un șef de serviciu și nouă funcții publice de execuție, șase consilieri superiori, un consilier principal (nou înființat) și un consilier debutant (nou înființat) și un referent superior (nou înființat).
– Compartimentul Transport Public Local cu șapte funcționari publici de execuție, trei consilieri superiori (unul nou înființat), doi consilieri principali, un consilier asistent, un consilier debutant (nou înființat).
– Compartimentul Monitorizare Servicii Comunitare de Utilități Publice (ULM) compus dintr-un consilier principal din cadrul Direcției Programe si Dezvoltare Locală se transferă în cadrul Direcției Tehnice.
Serviciul Achiziții si Informatică, coordonat de un șef de serviciu, cuprinde trei compartimente:
– Compartiment Achiziții, format din doi consilieri superiori, un consilier principal (nou înființat), un consilier asistent și un consilier debutant (nou înființat);
– Compartiment Informatică compus din trei funcții publice – una de consilier asistent, una consilier principal și una de consilier superior;
– Compartiment Licitații Publice, nou înființat prin art. 100 alin. (1) lit. c) din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, format din trei funcții publice, o funcție publică de consilier superior, o funcție publică de consilier asistent și o funcție publică de referent principal.
Diferenţa provine din înființarea a 7 posturi vacante conform OUG 63/2010.
Direcția Programe și Dezvoltare Locală este formată din 22 funcții publice și 5 posturi contractuale înființate conform art.4 din Anexa la O.U.G. 63/2010, după cum urmează:
– un director executiv și un director executiv adjunct care vor coordona întreaga activitate.
– Compartiment Strategii și Programe de Dezvoltare, format din patru consilieri – doi consilieri superiori, un consilier principal și un consilier asistent
– Compartiment Relaţii Externe, Turism și Evenimente format din patru consilieri, un consilier juridic superior, un consilier superior și doi consilieri principali.
– Serviciul Implementare Proiecte cu un şef serviciu, unsprezece funcții publice și cinci posturi contractuale, distribuiți în 5compartimente:
– Compartiment Managementul Proiectelor format din șase consilieri, trei consilieri superiori, doi consilieri principali și un consilier debutant;
– Compartiment Asistență Tehnică și Logistică și Managementul Proiectelor, format din 2 consilieri, un consilier principal și un consilier asistent;
– Compartiment Programe Sociale și Relația cu ONG-urile, format din doi consilieri un consilier asistent și un consilier debutant.
– Se înființează în cadrul direcției un nou compartiment numit Compartiment Relații cu Asociații de proprietari format dintr-un consilier superior.
Tot în cadrul Direcției se mai înființează Compartiment Unitate Implementare Proiecte Finanțate din Fonduri Externe Nerambursabile, format din cinci posturi contractuale, potrivit punctului 4 din Anexa O.U.G. 63/2010, și anume trei posturi de inspectori principali IA și doua posturi de inspectori principali I.
Diferenţa provine din înființarea a 5 posturi vacante conform OUG 63/2010.
La Biroul Resurse Umane Salarizare funcția publică de referent superior se transformă în consilier asistent în urma susținerii examenului de promovare în clasa, restul funcțiilor rămân ca în vechea structură.
Compartimentele Audit Public Intern, Compartimentul Control Comercial şi Aparatul Permanent al Consiliului Local rămân ca şi în vechea structură.
Cabinetul Primarului este format din patru consilieri din care unul va coordona activitatea acestuia.
Structura totală a aparatului de specialitate va cuprinde 194 de posturi din care 162 funcţii publice, 29 de funcții contractuale și 3 funcții de demnitate publică. Diferenţa de 23 de funcţii se datorează înființării unor posturi conform comunicatului primit de la Instituția Prefectului Călărași în conformitate cu dispozițiile art. V din OUG nr.63/2010.
Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 207/28.12.2011, privind modificarea organigramei, a numărului de personal și a statului de funcții din Aparatul de specialitate al Primarului municipiului Călărași, s-a înființat funcția de administrator public, post care nu a fost ocupat până în momentul de faţă.
Principala responsabilitate a administratorului public va consta în intensificarea, crearea și folosirea tuturor oportunităților la nivelul comunității locale, în scopul eficientizării la nivel maxim a folosirii surselor și diminuării costurilor.
Administratorul public va fi persoana care în baza unui contract de management va îndeplini anumite atribuții destinate derulării în condiții optime a activității de realizare a cadrului administrativ public general la nivelul municipiului, de implicare activă în procesul de rezolvare a problemelor publice, preîntâmpinare și/sau de reducere a cauzelor și/sau efectelor evenimentelor care pot perturba, limita sau afecta dezvoltarea economică, socială și culturală a localității.
Conform prevederilor art. 112 alin. 2 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, numirea și eliberarea din funcție a administratorului se fac de către primar, pe baza unor criterii, proceduri și atribuții specifice, aprobate de Consiliul Local.
Numirea în funcție se face pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuții de coordonare a Aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Primarul poate delega către administratorul public, în condițiile legii, calitatea de ordonator principal de credite.
Administratorul public va fi persoana care în baza unui contract de management încheiat cu primarul municipiului, poate să îndeplinească anumite atribuții destinate derulării în condiții optime a activității de realizare a cadrului administrativ public general la nivelul municipiului, de implicare activă în procesul de rezolvare a problemelor publice, preîntâmpinare și/sau de reducere a cauzelor și/sau efectelor evenimentelor care pot perturba, limita sau afecta dezvoltarea economică, socială și culturală a localității.
Administratorul public este o persoană cu funcție de coordonare a Aparatului de specialitate al Primarului aflat în directa subordine a Primarului municipiului Călărași.
Numirea și eliberarea din funcție a administratorului public se face cu respectarea prezentei hotărâri de către Primarul municipiului Călărași.
Procedura de angajare va fi în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind Codul muncii, iar organizarea concursului în vederea ocupării funcției de administrator public va fi conform legislației în vigoare.