miercuri, noiembrie 27, 2024
AcasăACTUALITATEPacienţii care ajung la spital sunt îndemnaţi să obţină bilete de trimitere...

Pacienţii care ajung la spital sunt îndemnaţi să obţină bilete de trimitere de la medicul de familie

- Advertisement -

Rodica Zaharia. Tertraedru Medical Consulting, firma ce asigură manageriatul Spitalului Judeţean de urgenţă din Călăraşi, a organizat marţi, 4 martie 2014, o conferinţă de presă la care au participat directorul general al Tetraedru, Florin Buţă, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Călăraşi, Mihai Nistor, alături de care s-au aflat dr. Mariana Chiru, directorul medical al spitalului şi purtătorul de cuvânt, dr. Laurean Ioniţă.

Scopul întâlnirii a fost informarea privind modul de folosire de către călărăşeni a biletelor de trimitere de la medicii de familie, cu precădere în ceea ce priveşte internările. Managerul general al firmei Tetraedru, Florin Buţă, a menţionat că Spitalul Judeţean de Urgenţă din Călăraşi îşi doreşte o mai bună gestionare a fondurilor care să crească eficienţa actului medical:

„Ştim că banii pentru spital sunt puţini şi trebuie folosiţi cât mai eficient, trebuie să oferim soluţii cât mai bune pentru călărăşeni. Am avut şi câteva realizări, am reuşit să punem Spitalul Judeţean Călăraşi pe picioare, asta şi cu sprijinul Consiliului Judeţean Călăraşi. Am reuşit să angajăm medici specialişti, mulţi dintre ei tineri pe care dorim să-i păstrăm în cadrul unităţii noastre. Am reuşit să creştem numărul de consultaţii cu aproximativ 25% şi, de asemenea, a crescut şi indicele de complexitate al cazurilor tratate în spital ceea ce reflectă şi o creştere a calităţii actului medical. Toate acestea fac obiectivul general al managementului de la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Călăraşi care, pentru 2014, şi-a propus ca toţi călărăşenii să-şi recâştige încrederea în această unitate medicală. Ei ar trebui să ştie că în spitalul din Călăraşi sunt trataţi în mod decent şi au acces la servicii medicale de calitate egale cu orice spital din România. Dacă reuşim să facem mai mult, cu atât mai bine.”

La rândul său, managerul Spitalului Judeţean Călăraşi, Mihai Nistor, a făcut câteva precizări cu privire la funcţionalitatea spitalului, spunând că, dacă pacienţii ce se adreasează spitalului folosesc bilete de trimitere de la medicii de familie, unitatea medicală din municipiul Călăraşi poate avea beneficii care ar duce la o mai bună dezvoltare.

„Tot ceea ce am încercat să realizăm aici este în colaborare cu Consiliul Judeţean Călăraşi. Tot ce am gândit aici a fost făcut în echipă. Este un moment când vorbim de călărăşeni care trebuiesc să îşi recîştige încrederea în Spitalul Judeţean de Urgenţă din Călăraşi, avem nevoie de comunicare şi aici intervine mass-media să ne putem face cunoscute informaţiile. Noi încercăm să facem educaţie medicală, dar este mai simplu dacă încercăm să ne adresăm tuturor şi mai ales oamenilor care sunt sănătoşi, omul care deja vine la noi este bolnav şi mai puţin îl interesează problemele pe care noi le ridicăm. Am discutat în echipă şi am hotărât că bine ar fi să promovăm importanţa biletului de trimitere. Ce înseamnă bilet de trimitere? Este biletul generat de medicul de familie, de medicul specialist din ambulatoriu, dar bilet de trimitere poate elibera şi medicul specialist din spital la externarea pacientului. Bilet de trimitere înseamnă în primul rând un pacient asigurat care, aşa cum spune şi Ministerul Sănătăţii, trebuie să acceseze întâi serviciile medicale primare. Situaţia sistemului sanitar românesc are repercusiuni grave la nivelul sistemului spitalicesc pentru că acolo este vizibil şi altă problemă este finanţarea, dar ăştia sunt banii şi trebuiesc folosiţi cât mai eficient”, a menţionat managerul spitalului din Călăraşi, Mihai Nistor.

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite