Bucuria câştigării mandatului de primar a fost repede înlocuită cu preocuparea şi tensiunea specifice funcţiei, iar proaspătul primar al Olteniţei, Petre Ţone, recunoaşte că în cele două săptămâni a fost bombardat cu tot felul de probleme şi s-a acomodat greu cu noua postură, neimaginându-şi că este atât de dificil, mai ales că este pus în situaţia de a lucra cu persoane pe care încă nu le cunoaşte, drept pentru care trebuie să urmărească şi să verifice personal aspecte pe care în mod normal le rezolvă aparatul de specialitate.
„Nu mi-am imaginat, cu toate că ştiu legislaţia, că un primar poate fi legat de mâni şi de picioare şi că are foarte puţin spaţiu de manevră. Noroc că îmi cunosc oraşul, cunosc problematica oraşului.”, declară primarul Ţone. Acesta spune că trebuie să se apuce rapid de treabă, deoarece sunt multe lucruri pe care vrea să le schimbe. Nu doreşte să critice fosta administraţie, dar declară că are o altă viziune faţă de fostul primar, Costinel Milescu, alte obiective. „În primul rând am încercat să văd ce e în primărie. Am cerut să văd câţi bani avem, am cerut să văd cât s-a cheltuit din acel celebru fond de rulment şi ce s-a făcut din lista de investiţii din fondul de rulment şi cel mai mult m-a interesat să apară pe SEAP lucrările de asfaltare la programul de asfaltare de anul acesta. Deja aceste lucrări au apărut, aşteptăm licitatori dar avem probleme, cred eu, destul de serioase, pentru că preţul este extrem de mic. Nu ştiu raţiunea pentru care s-a făcut acest preţ atât de mic, preţul din caietul de sarcini care e mai mic decât cel din 2008, e posibil să avem probleme, să nu vină oamenii. Iar din 2008 ştiţi cât s-au scumpit materialele până acum, cât era euro atunci şi cât este acum. Nu vreau să intru în amănunte să nu demobilizez mai tare, dar sper din tot sufletul să începem să facem aceste străzi care sunt de sec. 18 în loc de sec. 21.” Obiectivul major al primarului Olteniţei este recuperarea Bazei Navol şi a Clubului Navol, tocmai de aceea a demarat discuţiile cu reprezentantul firmei TransDanube, care deţine 51% din Navol la masa credală, pentru găsirea unor soluţii acceptabile de ambele părţi. Audienţele susţinute de primar i-au întărit impresia pe care o avea despre starea Olteniţei: sărăcie, lipsa locurilor de muncă şi a locuinţelor. Din anul 2005 nu s-a mai construit nicio locuinţă în municipiul de pe malul Dunării. „Pe ANL ultima repartizare am avut-o în anul 2005. Practic, noi în oraşul Olteniţa nu avem decât 3 străzi ANL, avem un cartier pe care l-am lotizat dar care, din păcate, din 2008, am cerut o situaţie zilele acestea să mi se dea câte locuri mai avem libere cum putem să le dăm.”