„Dunărea pe teritoriul României are cea mai mare lungime şi cele mai puţine puncte de trecere, atât cu bacul, cât şi poduri. Calafat – Vidin este desigur o realizare, dar nu este suficient. Avem nevoie de mai mult de două poduri, cât a rezultat la acest moment din proiectul nostru (SPATIAL – n.r.). Se vor face studii de fezabilitate finanţate prin programul transfrontalier România – Bulgaria de către Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi pentru cele două amplasamente, Turnu Măgurele – Nicopole şi Călăraşi – Silistra. Sunt mai multe memorandumuri, protocoale de înţelegere între Bulgaria şi România privind realizarea unor legături pe mai multe amplasamente”, a spus Ţenea, la conferinţa de închidere a proiectului Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice ‘SPATIAL – Strategie comună de dezvoltare teritorială durabilă a zonei transfrontaliere România-Bulgaria’.
Diana Ţenea a precizat că, potrivit evaluărilor ministerului, costurile pot merge până la sute de milioane de euro, iar sursa de finanţare va fi prevăzută prin Programul Operaţional Transporturi şi parţial din bugetul de stat, iar de poduri se va ocupa mai departe Ministerul Transporturilor, scrie Agerpres.
Directorul MDRAP a menţionat că banii pentru studiul de fezabilitate trebuie folosiţi în actuala perioadă de programare, 2014-2020, ca şi cei pentru construcţia podurilor care, probabil, se vor ridica pe rând şi nu amândouă în acelaşi timp.
Ţenea a adăugat că necesitatea construirii celor două poduri peste Dunăre a fost relevată de proiectul ‘SPATIAL – Strategie comună de dezvoltare teritorială durabilă a zonei transfrontaliere România-Bulgaria’, proiect care a fost închis joi de MDRAP şi din care a reieşit că în zona transfrontalieră sunt necesare mai multe proiecte mai mici în domenii precum agricultură, turism, mediu, infrastructură.