miercuri, noiembrie 27, 2024
AcasăACTUALITATEPrimăria Călăraşi vrea să treacă Şoseaua de Rocadă şi Varianta Nord în...

Primăria Călăraşi vrea să treacă Şoseaua de Rocadă şi Varianta Nord în administrarea CNADNR

- Advertisement -

Rodica Dohot. În şedinţa ordinară din 25 septembrie 2013, consilierii locali au supus aprobării proiectul privind aprobarea solicitării de modificare a regimului juridic al unor sectoare de drum de interes public din municipiul Călăraşi, mai precis, Şoseaua de Rocadă şi Varianta Nord.

Potrivit dispoziţiilor HG 788/2004, strada din intravilanul municipiului Călăraşi, denumită „Varianta ocolitoare a Municipiului Călăraşi”, actualmente identificată în nomenclatorul stradal al municipiului Călăraşi sub denumirea „Şoseaua de Rocadă”, a trecut la un moment dat din domeniul public al municipiului Călăraşi şi administrarea Consiliului Local al municipiului Călăraşi în proprietatea publică a statului şi în administrarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în vederea realizării activităţilor de interes naţional de către CNADNR.

În virtutea aducerii la îndeplinire a prevederilor legii, între CNADNR şi Primăria Călăraşi a fost încheiat un protocol de predare-primire a sectorului de drum menţionat mai sus, prin care s-a propus încadrarea acestui drum de interes local în categoria funcţională a drumurilor naţionale sub denumirea DN 21 B, în condiţiile în care legea 788 nu i-a atribuit un indicativ.

Motivaţia acestei propuneri a fost că originea sectorului de drum denumit „str. Şoseaua de Rocadă”, în lungime totală de 4 km este DN 3 D Lehliu – Călăraşi, poziţia kilometrică 2 + 285, iar destinaţia lui este în DN 21 Călăraşi-Slobozia.

Un alt tronson – „str. Şoseaua de Rocadă”, în lungime totală de 4 km, din viitorul drum naţional propus a fi denumit DN 21 B, a fost clasificat tot prin HG 788/2004, fără a fi denumit ca atare, în prezent considerându-se a fi necesară şi oportună prelungirea Variantei ocolitoare a municipiului Călăraşi cu încă 2,5 km până la intersecţia cu DN 3 B Călăraşi – Feteşti la poziţia kilometrică 5 + 817.

În anul 2011 a fost adoptată HG 84 prin care „Varianta ocolitoare a Municipiului Călăraşi”, actualmente identificată în Nomenclatorul stradal al Municipiului Călăraşi sub denumirea „Şoseaua de Rocadă”, aflată în domeniul public al statului şi încadrată ca drum de interes naţional, fără indicativ atribuit, a fost retransmisă din administrarea fostului Minister al Transporturilor şi Infrastructurii, prin CNADNR, în administrarea Consiliului Local al Municipiului Călăraşi. În expunerea de motive se arată că această retransmitere a dreptului de administrare a sectorului de drum naţional înapoi în administrarea Consiliului Local nu a rezolvat interesul comunităţii locale şi nici al conducătorilor autovehiculelor ce tranzitează municipiul Călăraşi dinspre Olteniţa/Bucureşti spre Autostrada A 2 sau Feteşti – prin DN 3B şi retur, precum nici al celor care parcurg ruta Drajna – Chiciu şi retur pe DN 21, pentru a evita aglomeraţia din Călăraşi şi restricţiile impuse de lege privind greutatea maximă admisă pe osie la vehiculele de mare tonaj/gabarit, economisind astfel bani şi timp.

Astfel, proiectul iniţiat de primarul Daniel Ştefan Drăgulin pentru a detensiona traficul multidirecţional pe raza administrativ – teritorială a municipiului Călăraşi, prin crearea unor „by pas – uri” între DN 3 D şi DN 21, respectiv DN 3 B, evitând centrul municipiului, Consiliul Local al Municipiului Călăraşi, prin autoritatea sa executivă – Primarul a înaintat Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi, printr-o adresă, Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Călăraşi privind încadrarea străzilor municipale Şoseaua de Rocadă şi Varianta Nord ca drum naţional DN21B. Această iniţiativă a avut ca motivaţie promovarea unui proiect de HG în vederea realizării obiectivului: „drum naţional DN21B”.

Acest drum este deosebit de important pentru municipiul Călăraşi, deoarece face legătura între DN3 Călăraşi – Bucureşti, DN21 Călăraşi – Slobozia şi DN3B Călăraşi – Feteşti şi face tranzitul între Bulgaria, Moldova şi Ucraina. DN21B, în lungime totală de 6,5 km, propus a fi realizat prin adoptarea prezentului proiect de hotărâre de Guvern, este format din două tronsoane, astfel: str. Şoseaua de Rocadă cu o lungime de 4 km care este cuprinsă între DN3D – poziţia kilometrică 2 + 285 şi DN21 şi str. Varianta Nord cu o lungime de 2,5 km care este cuprinsă între DN21 şi DN3B – poziţia kilometrică 5 + 817 (Str. Bucureşti).

Conform legislaţiei în vigoare, trecerea celor două tronsoane de drum din administrarea locală în administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine se face pentru ca acesta din urmă să poată investi în reabilitarea căii de comunicaţie, deoarece bugetul local nu dispune de fondurile necesare reabilitării acestui drum – variantă ocolitoare a municipiului Călăraşi.

Aşa cum este cunoscut, privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, CNADNR a trecut de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, una din măsurile de organizare a reţelei rutiere naţionale fiind şi clasarea unor drumuri din drumuri de interes local în drumuri de interes naţional.

Primarul Drăgulin mai spune în expunerea de motive că bugetul municipiului Călăraşi nu poate susţine financiar reabilitarea celor 6,5 km de şosea, CNADNR având ca obiectiv prioritar menţinerea viabilităţii reţelei rutiere în scopul îmbunătăţirii confortului şi siguranţei traficului.

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite