joi, noiembrie 28, 2024
AcasăCOMUNITATEPrimăria Dichiseni | Raportul primarului Iulian Radu

Primăria Dichiseni | Raportul primarului Iulian Radu

- Advertisement -

Iulian Radu, primarul comunei Dichiseni, a prezentat în primul trimestru al acestui an raportul de activitate, document ce pune la dispoziţia cetăţenilor date concrete despre activitatea desfăşurată de executivul primăriei, modul cum au fost cheltuiţi banii publici, duse la îndeplinit obiectivele propuse în anul anterior şi rezolvate problemele comunităţii.

„Doamnelor, domnilor consilieri, stimaţi invitaţi, dragi colegi, conform datelor INS, populaţia Comunei Dichiseni este de 1.734 locuitori, împărţiţi în cele trei sate componente, respectiv: Coslogeni, Satnoieni, Dichiseni.Consider că, pe tot parcursul anului, Consiliul Local a avut o activitate intensă – având în permanenţă în centrul atenţiei interesele şi preocupările comunităţii locale. Pe tot parcursul anului 2021activitatea secretariatului a fost desfăşurată de d-na Petre Laura, care prin atribuţiile conferite de lege a depus eforturi pentru rezolvarea pe cât posibil a tuturor problemelor de secretariat, în paralel ocupându-se şi de compartimentul juridic. Serviciul relaţii cu publicul s-a rezumat la punerea la dispoziţia cetăţenilor a documentelor necesare, formularelor tip şi fişe de informaţii publice întocmite cu serviciile din cadrul Primăriei în vederea obţinerii actelor şi documentelor necesare. Pentru încasarea impozitelor şi taxelor locale în anul 2021, s-au întocmit şi înmânat un număr de 2.500 înştiinţări de plată. Datorită situaţiei epidemiologice la nivel naţional au fost emise 250 titluri executorii, somaţii sau popriri. Totuşi, o problemă a rămas nerezolvată şi în anul 2021, mă refer la sistemul de evidenţă şi încasare electronic.

La nivelul anului 2021, bugetul general al comunei Dichiseni a fost de 7.856.632 lei, din care venituri proprii 1.825.000 lei. Cheltuielile de funcţionare înregistrate în anul 2021 au fost de 3.258.267 lei şi de dezvoltare realizate de 3.595.790 lei. La secţiunea de dezvoltare, ponderea o deţine investiţia „Modernizare drumuri de interes local” , cu valoarea de 2.909.864 lei. Compartimentul achiziţii publice şi implementare proiecte s-a ocupat de fundamentarea şi gestionarea eficientă a fondurilor alocate pentru realizarea obiectivelor de investiţii finanţate de la bugetul local, bugetul de stat, fonduri europene propuse a se realiza. Activitatea din acest compartiment este foarte complexă, necesită răbdare, pregătire profesională şi atenţie maximă.

În anul 2021 au fost finalizate următoarele obiective de investiţii şi reparaţii: Modernizare drumuri de interes local; Înfiintare teren de sport si dotări aferente; Grădiniţa cu program normal pentru 2 grupe; A fost pregătit şi depus proiectul de eficientizare energetică a şcolii Dichiseni; A fost depus şi aprobat proiectul de investiţii privind înfiintare reţea inteligentă de distribuţie gaze naturale în Comunele Unirea, Dichiseni, Jegălia, Judeţul Călăraşi. Au fost propuneri de proiecte pentru anul 2021 privind Strategia de dezvoltare locală 2021 – 2025, dar lista poate suporta modificări în funcţie de necesităţile şi oportunităţile locale, precum şi cu propunerile de proiecte pe care doriţi să le faceţi. Pentru anul 2022 se are în vedere depunerea unui proiect pentru construirea unui nou sediu al primariei Dichiseni. Se urmăreşte înfiinţarea unei capele mortuare pentru deservirea locuitorilor comunei.

Serviciul de asistenţă social este un compartiment ce se află în subordinea secretarului şi are rolul de a identifica şi de a soluţiona problemele sociale ale comunităţii, din domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror persoane aflate la nevoie, iar de acest compartiment se ocupă dna Mavrodin Cateluţa.

Compartimentul registrul agricol, este un compartiment funcţional al Primăriei Dichiseni, aflat în subordinea secretarului. Activitatea este desfăşurată de 2 persoane, dna Dinu Camelia şi dna Nistor Violeta, în paralel atât pe suport de hârtie, cât şi electronic. Starea civilă se află în subordinea Secretarului şi este o activitate exercitată în anul 2021, prin delegare de atribuţii dnei Anghelescu Cristina.Cadastru-Urbanism şi amenajarea teritoriului este un compartiment funcţional al Primăriei Dichiseni, aflat în subordinea Secretarului General. Activitatea este desfăşurată de dl Zamfir Mihai având funcţia de referent.

Activitatea sanitară, culturală, religioasă, sportivă şi învăţământ s-a desfăşurat în condiţii impuse de protocolu sanitar privind Covid 19. Primăria în calitate de partener a acestor instituţii a sprijinit şi participat activ în toate acţiunile intreprinse de acestea, material, financiar, precum şi prezentă ori de câte ori ni s-a solicitat acest lucru. Consider că numai printr-o colaborare armonioasă pot fi realizate obiectivele propuse. Prin acest raport, am prezentat activitatea desfăşurată de Consiliul Local Dichiseni, aparatul de specialitate al Primarului, precum şi proiectele în derulare şi cele pe care dorim să le implementăm în continuare. Toate acestea sunt rezultatul unei munci susţinute şi responsabile, dovedind că avem o administraţie publică locală eficientă şi care lucrează în folosul cetăţeanului. Vă mulţumesc tuturor pentru sprijinul pe care mi l-aţi acordat în anul 2021, împreună reuşind să asigurăm speranţa unor condiţii de viaţă şi civilizaţie mai bune locuitorilor Comunei Dichiseni.

Cu stimă, Primarul dumneavoastră, al tuturor locuitorilor comunei Dichiseni, Iulian Radu!

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite