Rodica Zaharia. Sala de şedinţe a Primăriei Călăraşi a găzduit şedinţa operativă dintre reprezentanţii firmelor care execută lucrări la sistemul de apă şi canalizare în municipiul nostru şi primarul Daniel Ştefan Drăgulin. Printre problemele constatate de edilul municipiului se numără lipsa semnelor de circulaţie acolo unde sunt drumuri închise, cu denivelări sau în lucru, necurăţarea pământului de pe carosabil sau astupări necorespunzătoare. Drăgulin a subliniat aceste inadvertenţe cu fotografii realizate din diverse zone de lucru, menţionând că a invitat şi mass-media locală pentru a vedea stadiul lucrărilor şi a face cunoscut călărăşenilor că aceste aspecte nu ţin de Primăria Călăraşi, ci direct de cei care realizează aceste lucrări.
„Am invitat jurnaliştii din Călăraşi să participe la şedinţa operativă săptămânală cu operatorul regional de apă şi canalizare EcoAqua SA, cel care implementează proiectul privind extinderea şi reabilitarea reţelelor de apă şi apă uzată din municipiul nostru şi cu antreprenorul lucrărilor HidroConstrucţia SA, fiind prezenţi şi subantreprenorii contractaţi. Toţi cei prezenţi au putut răspunde unor întrebări venite din partea mass-mediei locale şi am speranţa că unele lucruri au fost clarificate. În ultima vreme au apărut o serie de probleme pe unele şantiere deschise în municipiul Călăraşi, sunt la curent în fiecare zi cu acestea şi facem tot posibilul, la nivelul primăriei, ca acestea să fie remediate, lucru ce se concretizează într-un dialog permanent pe care îl avem cu cei responsabili de implementarea proiectului. Am primit astăzi asigurări că, în cel mai scurt timp, acolo unde am identificat probleme, ce ţin în mare măsură de compactare, evacuarea materialelor rezultate în urma săpăturilor şi refacerea carosabilului, acestea vor dispărea. De asemenea, am cerut, să nu mai fie deschis niciun şantier de lucru nou, până când lucrările aflate în desfăşurare nu vor fi încheiate”, a menţionat Drăgulin.
Drăgulin a adus în discuţie faptul că atâta timp cât lucrările nu se fac corespunzător nu se va mai face nici un decont pentru lucrările executate, importantă fiind aducerea la starea iniţială a carosabilului unde s-au efectuat lucrări.
S-au constatat deficiente pe străzile Portului, Libertăţii, Griviţa, Speranţei, Unirii, Oituz, Nicolae Titulescu, Independenţei, Şcolii, Plevna, Dobrogei, Aleea Gării, Viitor, Rahova, Alexandru Sahia, Macului, Dumbravei şi Năvodari. Pe aceste străzi nu s-a refăcut carosabilul, nu s-a ridicat pământul, unele şanţuri nu s-au compactat corespunzător, apărând găuri, iar pe unele străzi au fost cazuri în care maşinile au căzut în gropile formate, nu s-au refăcut trotuarele, iar pe unele nu s-a pus piatra care ar fi trebuit.
Prezent la discuţii, directorul Ecoaqua SA Călăraşi, ing.Cezar Neagu, a precizat că în proiect sunt prevăzuţi 21.000 m liniari de canalizare din care au fost realizaţi circa 45%, iar din reţeaua de apă de 20.700 m liniari şi s-au făcut lucrări pe 45,5 % dintre aceştia. Cezar Neagu mai spune că au existat întârzieri, dar la ora actuală lucrarea este în grafic.
„Au fost unele mici întârzieri, dar lucrarea este în graficul stabilit. Se lucrează în prezent pe 47 de străzi, lucrările fiind executate de cele 16 firme aflate în subantrepriza firmei care a câştigat licitaţia şi anume Hidroconstrucţia. Eu zic că în 31 decembrie 2015 avem lucrarea gata. Au fost finalizate, cu tot cu probe 11 străzi, urmează alte 10 străzi unde, în prezent, se fac probe de presiune şi etanşeitate”, a precizat inginerul Cezar Neagu.
Acesta a recunoscut că există probleme însă a spus că toate firmele au fost înştiinţate să aducă carosabilul la starea iniţială.
O altă nemulţumire a primarului Drăgulin este legată de scuarul amplasat pe strada Prelungirea Bucureşti, de la 5 Călăraşi până la Cuţit, dar şi de oamenii firmelor angrenate în lucrări care nu comunică cetăţenilor din zonele unde se sapă despre durata lucrărilor.
„Vreau să transmit firmei care lucrează pe strada Bucureşti că doresc curăţarea scuarului. Nu este posibil să stăm pe un munte de praf, atâta timp cât s-au terminat lucrările. Este o zonă importantă a oraşului, o emblemă şi trebuie să fie amenjat cât mai repede. De asemenea, trag un semnal de alarmă către reprezentanţii firmelor să poarte discuţii cu cetăţenii în zonele unde lucrează. Oamenii au nevoie de informaţii pentru a li se spune cât durează şi ce se face acolo. Nu se poate să nu existe acest dialog”, spune Drăgulin. Acesta a mai declarat că Primăria, care nu este implicată în aceste lucrări, primeşte nenumărate reclamaţii şi tocmai de aceea a decis să aibă această întâlnire cu reprezentanţii firmelor pentru a-i atenţiona să-şi facă treaba aşa cum trebuie.
Aceştia au dat garanţii că străzile vor fi reparate şi aduse la starea iniţială în cel mai scurt timp posibil.
Reprezentanţii Ecoaqua SA au mai menţionat că până în prezent, conform contractului, din lucrare a fost achitat avansul de 10%, circa un milion de euro, şi au mai fost făcute două plăţi pentru unele zone terminate, o plată de un milion de euro şi alta de 700.000 de euro.