luni, octombrie 28, 2024
AcasăFAPT DIVERSRoibu a fost sancţionat cu 10% din salariu pentru 3 luni

Roibu a fost sancţionat cu 10% din salariu pentru 3 luni

- Advertisement -

Rodica Dohot. Consiliul Judeţean Călăraşi s-a întrunit luni 17 septembrie, în şedinţă extraordinară pentru sancţionarea disciplinară a lui Mihai Roibu, directorul executiv al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi, cu diminuarea drepturilor salariale cu 20% pe o perioadă de 3 luni pentru săvârşirea repetată a unor abateri disciplinare, cu consecinţe grave, prin încălcarea cu vinovăţie, a îndatoririlor corespunzătoare funcţiei de Director executiv al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi, precum şi a normelor de conduită profesională şi civică prevăzute de lege.

Comisia de disciplină din cadrul Consiliului Judeţean Călăraşi a analizat toate aspectele legate de acest caz şi a prezentat consilierilor o expunere de motive privind această sancţionare.

Fostul primar Nicolae Dragu, actual consilier judeţean, a făcut un amendament în şedinţă pentru sancţionarea lui Roibu prin avertisment întrucât: „domnul Roibu este şi el om ca toţi oamenii, nu suntem aici la rechizitoriu, asta este o treabă politică, de aceea vreţi să fie schimbat”. Tot Nicolae Dragu a subliniat faptul că lui Roibu nu i s-a solicitat nici o notă explicativă scrisă şi nu era normal să fie adus în faţa consilierilor să îşi susţină nevinovăţia. Totuşi, Mihai Roibu a declarat că prin absolut toate acţiunile întreprinse a fost respectată legea şi nu consideră că deciziile la nivel de direcţie au fost luate din motive personale ci s-a consultat cu întreaga echipă de conducere, domnia sa doar semnând actele în calitate de director, la propunerea serviciilor de specialitate din cadrul direcţiei.

Consilierii, cu vot secret, au aprobat sancţionarea disciplinară a domnului Mihai Roibu prin reţinerea de doar 10% din veniturile salariale şi nu 20%, pentru o perioadă de 3 luni. 16 consilieri au votat favorabil reţinerii, 1 vot a fost nul, 2 împotrivă, iar grupul UNPR s-a abţinut de la votare.

 

Ce i se impută lui Roibu:

Încălcarea principiilor care stau la baza exercitării funcţiei publice prevăzute de art. 3 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

a) legalitate, imparţialitate, obiectivitate;

b) transparenţă;

c) eficienţă şi eficacitate;

d) responsabilitate, în conformitate cu prevederile legale;

e) stabilitate în exercitarea funcţiei publice;

f) subordonare ierarhică.

Încălcarea obligaţiilor prevăzute de art. 43 alin. (1), (3), art. 45 alin. (1), (2) şi art. 48 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:

a) îndeplinirea cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea a îndatoririlor de serviciu;

b) respectarea normelor de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;

c) îndeplinirea atribuţiilor ce revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi a atribuţiilor îi sunt delegate;

d) conformarea cu dispoziţiile primite de la ordonatorul principal de credite;

e) rezolvarea, în termenele stabilite de către ordonatorul principal de credite, a lucrărilor repartizate.

Săvârşirea abaterilor disciplinare pentru faptele prevăzute de art. 77 alin. (2) lit. a), b) e), i), j), k) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor, neglijenţa repetată în rezolvarea lucrărilor, intervenţii sau stăruinţe pentru soluţionarea unor cereri în afara cadrului legal, refuzul de a îndeplini atribuţiile de serviciu, încălcarea prevederilor legale referitoare la îndatoriri, incompatibilităţi, conflicte de interese şi interdicţii stabilite prin lege pentru funcţionarii publici.

Încălcarea prevederilor art. 3 lit. a), c) şi d) din Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv încălcarea următoarelor principii care guvernează conduita profesională a funcţionarilor publici, respectiv  supremaţia Constituţiei şi a legii, prioritatea interesului public şi profesionalismul;

Eludarea dispoziţiilor imperative prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, a Normelor de aplicare a acesteia aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:

a) realizarea cu întârziere a Planurilor anuale a achiziţiilor publice aferente anilor 2011 şi 2012, atât a celor preliminare cât şi a celor definitive, contrar prevederilor art. 4 alin. (2) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

b) achiziţia ilegală de autoturisme, contrar prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009;

c) divizarea contractelor de achiziţie publică în mai multe contracte distincte de valoare mai mică, cu modificările şi completările ulterioare, contrar prevederilor art. 23 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

d) schimbarea ilegală a modalităţii de achiziţionare a unor dotări, din cerere de ofertă în achiziţie directă, contrar prevederilor Planului anual al achiziţiilor publice aprobat, fără aducerea la cunoştinţă a acestui fapt ordonatorului principal de credite;

e) implicarea ilegală a Şefilor de centre din subordinea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi în atribuirea contractelor de achiziţii, fără ca aceştia să aibă calitatea de membrii în Comisiile de evaluare a ofertelor ori de experţi cooptaţi în astfel de comisii;

f) utilizarea excesivă a procedurii de achiziţie directă de produse, aducându-se astfel atingere principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publică prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Nerespectarea, în cadrul procedurii de organizare a concursului pentru ocuparea postului de Şef Serviciu Achiziţii–Investiţii, a prevederilor art. 20 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 54, art. 57 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin schimbarea abuzivă a condiţiilor specifice de participare la concurs, fără înştiinţarea ordonatorului principal de credite, cu consecinţe constând în îngrădirea participării la concurs şi tergiversarea desfăşurării acestuia.

Producerea unor grave disfuncţionalităţi în managementul organizaţional prin:

a) exercitarea insuficientă sau deloc a funcţiei de previziune;

b) lipsa unui sistem de obiectivitate la nivel de organizaţie defalcat pe componente procesuale şi structurale;

c) insuficienta delimitare şi dimensionare a unor componente procesuale (funcţiuni, activităţi, atribuţii şi sarcini) extrem de importante în realizarea obiectivelor;

d) întocmirea/utilizarea necorespunzătoare a documentelor organizatorice de bază ale organizaţiei – regulamentul de organizare şi funcţionare, organigrama şi fişele de post cu prioritate ca instrumente administrative, birocratice;

e) insuficienta structurare a autorităţii şi responsabilităţii pe nivelurile ierarhice ale organizaţiei;

f) lipsa unei concepţii clare, a unei viziuni sistemice în ceea ce priveşte funcţionarea sistemului informaţional.

 

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite