Rodica Dohot. Traficul pe podul Giurgiu – Ruse a fost restricţionat în cursul serii de duminică, 7 aprilie pentru maşinile de peste 7,5 tone, din cauza afectării structurii de rezistenţă, ca urmare a creşterii debitului Dunării. Din acest motiv a crescut traficul la punctul de trecere Ostrov – Chiciu, dar cu toate acestea, problemele şi prin acest punct de trecere nu au întârziat să apară.
Problemele apărute au fost discutate în cadrul Comitetului de Urgenţă, întrunit în cursul după amiezii la sediul Prefecturii Călăraşi. O primă discuţie ridicată de creşterea debitului Dunării este aceea privind autoturismele, întrucât la îmbarcarea din zona Chiciu, urcă şi coboară greu datorită diferenţei de nivel dintre bac şi pontonul de acostare.
O altă situaţie este legată de intensificarea vântului. Dacă viteza acestuia va depăşi 40 de Km/oră, toate cele trei bacuri ale societăţii Ostrovit nu vor mai travesa Dunărea. O altă problemă este legată de timpul de traversare. La această oră, la fiecare trecere de 40 de minute bacul transportă doar o singură maşină de tonaj mare, fapt ce poate duce la formarea de cozi foarte mari a maşinilor şi care practic, la un moment dat, ar putea bloca circulaţia pe tronsonul Chiciu – Călăraşi.
Chiar în cursul acestei dimineţi (n.r. 8 aprilie) coloana maşinilor de mare tonaj număra nu mai puţin de 21 de tiruri. Prefectul George Iacob a transmis Serviciului Poliţiei Rutiere să ia măsuri de urmărire permanentă a traficului pentru a nu se produce astfel de blocaje.
În prezent, pe toate cele trei bacuri care asigură trecerea, echipajele fac ture de 12 ore, iar activitatea acestora este monitorizată atât video cât şi cu ajutorul radarelor, prin Poliţia de Frontieră, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Călăraşi, Administraţia Fluvială şi Căpitănia Portului Călăraşi.