Ministerul Transporturilor va achiziționa 20 de trenuri electrice din fonduri europene. Printre rutele care vor beneficia de noile garnituri se află și București – Ciulnița – Călărași.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară va achiziționa încă 20 de trenuri electrice. Decizia reprezintă continuarea proiectului de investiții care, în prima fază, a vizat achiziția a 37 de trenuri. Noile trenuri urmează să fie introduse atât pe rețeaua electrificată până în 2023, cât și pe rute propuse spre electrificare (București – Giurgiu, Cluj Napoca – Oradea și Constanța – Mangalia).
Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, iar pachetul complet, care constă în 37 de rame, urmează să fie livrat până la finalul anului 2024. Noile trenuri electrice vor fi utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare.
Rutele pe care vor fi folosite trenurile electrice:
Giurgiu – București – Ciulnița – Călărași
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Cumpărarea trenurilor electrice este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Proiectul este în valoare de 450 de milioane de euro, din care 180 de milioane de euro pentru achiziția trenurilor, finanțată din fonduri europene nerambursabile. 270 de milioane de euro reprezintă contravaloarea serviciilor de întreținere și reparații pentru următorii 30 de ani.