marți, ianuarie 7, 2025
AcasăADMINISTRAŢIEValea Prahovei va avea o alternativă de circulație pentru evitarea aglomerației

Valea Prahovei va avea o alternativă de circulație pentru evitarea aglomerației

- Advertisement -

Consiliul Județean Prahova a lansat licitația pentru șoseaua ocolitoare a orașelor Azuga și Bușteni. Valoarea estimată este de peste 838 milioane lei. Noul drum va fi o alternativă la aglomerația de pe Valea Prahovei.

Finanțarea va fi asigurată de Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., din fonduri europene, prin Programul Operațional de Transport 2021-2027.

Una dintre cele mai aşteptate lucrări de infrastructură rutieră, varianta ocolitoare Azuga-Buşteni, intră în liniei dreaptă. Consiliul Judeţean Prahova a lansat licitaţia pentru proiectul „Acces rutier complementar descărcare A3 Azuga – Bușteni“, care va descongestiona traficul pe Valea Prahovei. Termenul pentru depunerea ofertelor este 23 februarie 2023.

Vor fi construite 5 poduri noi peste Râul Prahova și unu peste Pârâul Jepilor, un pasaj suprateran peste Râul Prahova și calea ferată, un pasaj subteran lângă Castelul Cantacuzino, precum și 4 sensuri giratorii de legătură cu DN1, A3 și principalele artere rutiere din oraș.

Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova:

iulian-dumitrescu-valea-prahovei„Construcția centurilor orașelor Azuga și Bușteni înseamnă mai putin timp petrecut în trafic pe Valea Prahovei și o gură de oxigen pentru dezvoltarea județului nostru, respectiv a orașelor Azuga și Bușteni.

Așteptăm finalizarea licitației și pentru centura Comarnic. Sunt sigur că, odată construite, toate aceste investiții vor aduce mari beneficii prahovenilor și celor care călătoresc pe Valea Prahovei.”

Date tehnice:

  • termen de execuție – 3 ani
  • lungime de 9,434 Km
  • două benzi
  • traseul va începe de la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN1 (km. 126+640), având finalul în Azuga, la intrare în DN1 (km. 136 +100 prin stânga).

Lucrările presupun:

  • construcția părții carosabile,
  • 1 semitunel,
  • 1 viaduct,
  • 11 poduri peste râul Prahova,
  • 2 pasaje subterane
  • 2 supraterane,
  • intersecții simple cu străzile locale și giratorii la intersecția cu DN1, lucrări de apărări de maluri, terasamente și de consolidare versanți.
- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite