Mircea Brândușă. În fiecare an, la 3 decembrie este marcată Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi. Data a fost stabilită în 1992, de Adunarea Generală a ONU, pentru a motiva populaţia să înţeleagă efectele dizabilităţilor şi pentru a combate discriminarea.
ONU doreşte ca întreaga lume să devină mai responsabilă în ceea ce privește integrarea persoanelor cu dizabilităţi. Conducerea ISJ Călăraşi, prin Gimnaziul Carol I, şcoală care are în structura sa de învăţământ şi copiii cu dizabilităţi, a organizat în această zi o sărbătoare specifică pentru aceşti copii.
La acest eveniment a participat o serie de personalităţi din oraşul Călăraşi care au dat dovadă de o imensă solidaritate, fiind alturi de aceşti copii: primarul Călăraşiului Daniel Dragulin, inspector general ISJ Silviana Șestacovchi, inspector învățământ special integrat Melania Vulpoi, conducerea gimnaziului Carol I, prof. Daniel Melente şi prof. Daniela Moise, învăţătoarele Zizi Cristea, Maria Tănase şi Mia Boierenco, precum şi o serie de reprezentanţi ai unor sponsori –BRCT Călăraşi, Protoeria Călăraşi, Ecoaqua Călăraşi.
Serbarea în sine a fost coordonată de învăţător Nadia Voicu şi a inclus recitaluri de muzică populară, poezii, dansuri populare. La sfârşitul acţiunii a fost organizată o expoziţie cu vânzare a obiectelor confecţionate de aceşti copii speciali în care toţi invitaţii au oferit donaţii. Un lucru important ar fi că 12 din cei 49 de copiii cuprinşi în acest sistem de învăţământ integrat au primit invitaţia de a vizita Guvernul, însoţiţi de psiho-pedagog Petcu Dorina, Belu Alina şi prof. învăţător primar Mariana Postolache.
„Fiecare om se naşte cu destinul său, unii au o soartă mai bună, alţii o duc mai greu, dar fiecare trebuie să se bucure câtuşi de puţin de viaţă. În aceste vremuri în care trăim cu toţii, e trist şi regretabil că aceşti copii cu dizabilităţi suferă cel mai mult, de aceea faţă de EI trebuie să manifestăm o atitudine deodebită, dat fiind înaltul spirit de viaţă pe care trebuie să-l cultivăm cu toţii. Copii aceştia sunt omenii de la care avem de învăţat mult. Ei ne ajută să înţelegem că fiecare pas înainte este un progres. Că a susţine şi a fi alturi de cineva înseamnă a insufla încredere şi şi totodata a aduce în suflet o imensă bucurie. Promit că voi fi alatui de aceşti copii şi că voi iniţia un proiect în care anexa (Școala nr. 4) a Gimnaziului Carol I să devină o instituţie de învăţământ de sine stătătoare în care să funcţioneze clasele I-VIII. Felicit toţi factorii implicați în acest eveniment.”, a declarat, vădit emoţionat, edilul oraşului Daniel Dragulin.
„Mă bucur că mă aflu în mijlocul vostru, la această sărbătoare a voastră. Sunt convinsă că reprezentaţi un exemplu pentru cei care nu ştiu să dea valoare lucrurilor şi vieţii. Pentru mine sunteţi cu toţii la fel şi, în acelaşi timp, diferiţi, iar persoanele ca voi ne demonstrează un lucru important: omenia şi măreţia sufletului vostru ar trebui să primeze pe lista priorităţilor fiecăruia dintre noi.”, a afirmat, în cuvântul de deschidere, inspectorul general ISJ, Silviana Sestacovchi.
La sfârşitul serbării, directorul gimnaziului Carol I, prof. Dan Melente, a reflectat emoţia acestui eveniment: „Felicitări, Felicitări, Felicitări. Nu am cuvinte suficiente să-mi exprim mulţumirea pentru toţi cei prezenţi la acest eveniment.Vă mulţumesc!”
Copii cu dizabilităţi din această şcoală ştiu din propia experiență ce înseamnă să lupţi cu dificultăţile. Pentru a se manifesta la această serbare au dat dovadă de mult curaj şi de o forţă lăuntrică extraordinară. O exprimare curată a sentimentelor lor a fost inscripţionarea pe tricourile pe care le-au purtat a următoarelor sloganuri: IMPLICĂ-MĂ!; ACCEPTĂ-MĂ!; ASCULTĂ-MĂ!; CUNOAȘTE-MĂ!
Aceste cuvinte necesită multă atenţie şi grijă, iubire şi protecţie din partea tuturor celor care se ocupă de aceşti copii. Oriunde copiii cu dizabilităţi necesită o atenţie specială care se manifestă prin atitudinea cetăţenilor de rând sau/şi implicare activă a societăţii civile în soluţionarea problemelor cu care aceştia se confruntă. Și nu în ultimul rând, prin politici şi strategii guvernamentale adecvate acestei categorii de copii, din păcate defavorizate de bunul Dumnezeu.