duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăADMINISTRAŢIEBogdan Mihai, manager SJUC: „Degeaba salvezi un om dacă în același timp...

Bogdan Mihai, manager SJUC: „Degeaba salvezi un om dacă în același timp îl umilești prin comportament”

- Advertisement -

În urmă cu aproximativ o săptămână, pe 7 iulie, a fost semnat contractul de management al Spitalului Județean de Urgență Călărași de către Bogdan Mihai și președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, după susținerea concursului pentru acest post.

Încă de la preluarea interimatului, în toamna anului trecut, actualul manager și-a propus aducerea Spitalului Județean de Urgență Călărași la standarde de performanță, atât prin modernizarea infrastructurii și a îmbunătățirii dotărilor, dar mai ales prin schimbarea mentalității personalului medical în ceea ce privește relația cu pacientul.

Dacă în ceea ce privește reabilitarea și modernizarea infrastructurii lucrurile par mai ușor de realizat, atâta vreme cât există voință și fondurile necesare, schimbarea mentalității și a atitudinii nu se produce peste noapte, cel puțin în cazul unora. Cu toate astea schimbările se simt, se văd, sunt în continuă dinamică pozitivă, există o altă abordare a relației cu pacientul, iar spitalul, în ansamblul lui, arată mult schimbat în bine. Se lucrează pentru modernizarea tuturor secțiilor iar în curtea spitalului se construiește un nou corp de spital. 

Unii medici petreceau foarte puțin timp în spital, deși își încasau salariile întregi

Pentru că a constatat că unii medici petrec foarte puțin timp în cabinete sau pe secții, având în unele cazuri unul sau doi pacienți consultați într-o lună, deși încasau salariul întreg, managerul Bogdan Mihai a luat decizia de introduce un sistem de acces și monitorizare a prezenței în spital pe baza unei cartele electronice, fapt ce nu a convenit tuturor medicilor.

Conform acestuia, medicii noi, tineri, au fost primii care au acceptat cu înțelegere ceea ce se întâmplă în spital acum, comparând situația de aici cu cea din spitalele din occident unde au efectuat stagii de pregătire.

Pe lângă accesul cu cartelă se va implementa un sistem de monitorizare electronică inclusiv la cabinetele medicale pentru a avea o evidență a trasabilității.

Pentru că au existat situații în care anumite persoane și-au scanat cartelele prin intermediul unor colegi s-a luat hotărârea de a se modifica regulamentul intern de funcționare pentru ca astfel de lucruri să constituie abateri disciplinare.

„Nemulțumirile vin de la cei neperformanți sau de la cei care folosesc spitalul ca antecameră pentru cabinetele lor private”

Din declarațiile directorului, nemulțumirile vin de la cei neperformanți sau de la cei care foloseau cabinetele din spital pentru a redirecționa pacienții către cabinetelor private, deoarece acest sistem nu este unul care să greveze activitatea celor care muncesc, din contră, aceștia își vor putea evidenția orele state peste program și astfel să beneficieze de ore suplimentare.

„Nu se dorește decât transparentizarea orelor muncite în spital. Trebuie să dispară această mentalitate conform căreia nimeni nu poate îndrăzni să întrebe un medic de ce nu vine la program. Am avut o discuție cu un medic care mi-a reproșat că duc spitalul într-o zonă în care să facă concurență neloială cabinetelor medicale private, asta denotă mentalitatea existentă acum aici. Spitalul călărășean are unele dotări chiar peste spitalele din București dar cu toate astea percepția despre instituție este una proastă. Concluzia este că atitudinea vizavi de pacient sau aparținător este problema. Degeaba salvezi un om dacă în același timp îl umilești prin comportament.”, a declarat Bogdan Mihai.

Call center-ul este un alt proiect la care se lucrează în prezent. Se caută soluții în zonele în care astfel de sisteme funcționează și vor fi implementate în cadrul spitalului călărășean. Un pas înainte a fost făcut în ceea ce privește programările la CT, timpul de așteptare reducându-se drastic de la 3-4 luni la 3-4 zile. De asemenea, se dorește înființarea unui linii de gardă pentru cardiologie, care nu a existat niciodată de la înființarea spitalului și până acum. Costurile ar fi în jur de 150.000 de lei pe lună.

„Avem în plan introducerea de brățări inteligente prin care vom putea urmări și stoca informațiile privind tratamentul medicamentos aplicat pacienților, interacțiunea acestora cu medicul, evitând astfel discuțiile privind lipsa de atenție din partea personalului medical. Eu îi încurajez pe cei nemulțumiți de serviciile oferite de spital să facă sesizări, nu telefonice, ci în scris pe mail sau la secretariatul spitalului pentru a putea intra într-un circuit de investigare. Altfel nu vom putea identifica problemele.”, explică directorul spitalului.

Mâncarea este în acest moment una bună raportat la un spital, consideră Bogdan Mihai, se gătesc 7-8 feluri de mâncare în fiecare zi, în funcție de afecțiunile celor internați. Spitalul beneficiază de bucătărie proprie iar în curând va fi dat în folosință un spațiu de alimentație unde vor putea mânca și aparținătorii pacienților.

Șpaga la medic, toleranță ZERO în Spitalul Județean de Urgență Călărași

„În ultimul timp nu am avut sesizări privind condiționarea actului medical. Indiferent de modul în care se acordă atențiile, condiționat de medic sau din inițiativa pacientului spectrul e unul singur: penal. Astfel de situații se finalizează într-un singur mod prin organele de cercetare penală. E o toleranță zero pe care încerc să o impun față de acest aspect. Acesta este un comportament incompatibil cu nivelul salarizării actuale. Un medic, fără gărzi, poate câștiga în jur de 30.000 de lei.”, a afirmat, vizavi de acest subiect, Bogdan Mihai, care le recomandă pacienților să sesizeze imediat astfel de fapte.

În momentul de față, la nivelul SJUC, sunt în plată 471 de paturi decontate de CJAS, iar bugetul anual al spitalului ajunge la valoarea medie de 100 milioane lei.

- Advertisement -
ALTE ȘTIRI

ULTIMELE ȘTIRI

- Advertisment -

ARHIVĂ

Cele mai citite