Ritm susținut pe șantierul pasajului denivelat superior DN 21 – Drajna (drum Transregio Brăila – Slobozia – Călărași Chiciu), anunță secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu.
Dintre cei 214 piloți necesari pasajului de la Drajna, s-au forat, armat și turnat deja 46%, adică 98 de piloți.
De asemenea, până acum s-au executat 77% dintre coloanele de balast necesare consolidării terenului de fundare, respectiv 1518 dintre cele 1969 de coloane. Acestea au diametrul de 500 de mm și adâncimea de 9m.
Au fost realizate toate cele 165 de grinzi prefabricate din beton necesare pasajului.
S-au armat, cofrat și turnat primele 4 radiere și primele 3 elevații și au început lucrările de cofrare și armare a primei rigle a pasajului.
Se lucrează la devierea celor 2 conducte de apă cu diametrul de 1000 mm, pentru a permite realizarea pasajului.
Vă reamintesc că amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta.
Este vorba despre realizarea unei supra-traversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.
Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum transregio (tr ister) brăila-slobozia-călărași-chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița.
Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de 1 an și jumătate. Dar, încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea ARCADA, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract.